رئیس نظارت و بازرسی بر انتخابات استان سمنان:

سلامت انتخابات و افزایش مشارکت در سایه حاکمیت قانون به‌دست می‌آید

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان معتقد است که سلامت انتخابات و افزایش مشارکت و رضایت‌مندی مردم در سایه حاکمیت قانون به‌دست می‌آید.

حجت الاسلام و المسلمین عربی ،۲۶ مهرماه در نشست ستاد انتخابات این استان اظهار کرد: عملکرد خوب و تحسین برانگیز ارکان اصلی انتخابات باعث افزایش قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی بوده و این اقتدار نظام ما را از گزند فتنه ها و حوادث حفظ خواهد کرد.

وی با بیان اینکه انتخابات یکی از مظاهر قدرت ملی و اقتدار نظام‌جمهوری اسلامی است ادامه داد: توجه به چهار راهبرد سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، انتخاباتی را محقق می سازد که می توان گفت اقتدار ساز برای نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان خاطرنشان کرد: رعایت تقوا در امر انتخابات امری است که باید مضاعف نسبت به سایر امور به آن  توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ملاک در همه انتخابات اجرای قانون است اضافه کرد: حاکمیت قانون بر امر انتخابات امری اساسی است، کارها و اقدامات باید بر اساس مُر قانون به پیش برود، قانون خوانی به صورت مستمر با توجه به تغییر قانون می تواند بسیار مفید باشد.

نماینده شورای نگهبان در استان گفت: نتیجه حاکمیت قانون سلامت انتخابات و در نهایت باعث افزایش اعتماد مردم نسبت به نظام و مسئولین برگزار کننده انتخابات و افزایش مشارکت می شود.

وی با تقدیر از مسوولان استان برای انتخاب هیئت های نظارت و اجرایی، از بی‌طرفی مسوولان اجرایی و نظارتی در انتخابات خبر داد و تصریح کرد: در کلیه موارد انتخابات باید بی طرفی جاری و ساری باشد.

عربی گفت: چه در بحث اجرا و چه در بحث نظارت ، تنها نماینده نظام بوده و بی طرفی کامل را باید رعایت کنیم و به امر امانتداری و رعایت حق الناس نیز باید توجه ویژه داشت.

دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان با بیان اینکه نظارت به معنای مچگیری نیست، اظهار کرد: همه ما برای اجرای دقیق قانون حضور داریم.
شجاعی ، دبیر ستاد انتخابات استان سمنان نیز در این جلسه گفت:  تا کنون ۱۳ جلسه ستاد انتخابات استان و ۳ جلسه به صورت مشترک با دفتر نظارت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی در خصوص ۸ اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، از طرق مختلف در سطح استان انجام شده خاطرنشان کرد: قانون خوانی در جلسات و اطلاع رسانی از طریق زیرنویس صدا و سیما در حال انجام است ، با توجه به تغییر قانون انتخابات، بحث آموزش به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به تغییر قانون انتخابات تاکید کرد:  تحقق افزایش مشارکت با تشکیل هیئت های اندیشه ورز و برگزاری نشست های تخصصی متعدد یکی از سیاست های اصلی ستاد انتخابات استان است.

شجاعی از رای مردم به عنوان حق الناس نام برد و گفت: ملاک ما در ستاد انتخابات استان مُر قانون و رعایت اصل بی طرفی است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402072618912
  • خبرنگار :