حماس: با طوفان‌ الاقصی ثابت شد که گزینه مقاومت تغییر اساسی در درگیری با دشمن ایجاد می‌کند

یکی از رهبران حماس تأکید کرد، عملیات طوفان الاقصی و نتایج مثبت و غافلگیرکننده آن مسئله فلسطین را به صحنه سیاسی بازگرداند و ثابت کرد که گزینه مقاومت می‌تواند یک تغییر اساسی را در درگیری با اشغالگران ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس در مصاحبه با الجزیره گفت: سرعت نتایج عملیات طوفان الاقصی یک اتفاق غافلگیرکننده مثبت برای نیروهای مقاومت از نظر سرعت فروپاشی ارتش رژیم صهیونیستی بود. این موضوع همچنین مسئله فلسطین را به صحنه سیاسی بازگرداند و ثابت کرد که گزینه مقاومت می‌تواند یک تغییر اساسی را در درگیری با اشغالگران ایجاد کند. اگر مقاومت به جای محاصره ابزارهای پایداری را داشت معادله درگیری به طور قابل توجهی تغییر می‌کرد. همچنین ما سربازان و افسران صهیونیست را اسیر گرفته‌ایم که می‌توانیم از آن در آینده برای تبادل اسرا استفاده کنیم. عملیات همچنان در حال تحول و تغییر است. تلاش‌های سیاسی ممکن است شکست بخورد و ممکن است موفق شود. یا ممکن است ما به سمت درگیری زمینی برویم.

حمدان گفت: ما از همدستی یکی از نهادهای بین‌المللی در طرح جابجایی مردم غزه تحت عنوان تخلیه کارکنانش و خانواده‌های آنها متاسف هستیم، اما مقاومت موفق شد این مسئله را حل کند.

وی درباره طرح انتقال مردم غزه به خارج از این منطقه گفت: طرح آمریکا تخلیه تمام نوار غزه و انتقال آوارگان یا ساکنان آن به سینا و چه بسا انتقالشان به اماکن دیگر بود. صحبت درباره کوچ موقت دروغی است که رسانه‌های صهیونیستی و غربی به دنبال تبلیغ آن هستند. این طرح موفق نشد و به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این پیام رسید که ملت فلسطین یک بار کوچ کردند، برای بار دوم کوچ نمی‌کنند.

حمدان گفت: هدف عملیات القسام فروپاشی «لشگر غزه» در ارتش رژیم صهیونیستی بود. بعد از چهار ساعت مقر فرماندهی این لشگر به کنترل نیروهای مقاومت درآمد. این مسئله از دو نظر برای مقاومت مثبت و غافلگیرکننده بود. یکی سرعت فروپاشی بود که از تعداد شهدای مبارز ما کاست و دوم این بود که ارتشی که همواره به قدرت خود می‌بالید مشخص شد که به‌رغم تجهیزاتش یک قدرت خالی از اراده است.

این رهبر جنبش حماس درباره اهداف اصلی سفر بلینکن به منطقه گفت: هدف بالا بردن روحیه اسرائیلی‌ها و تأکید بر حمایت آمریکا از اسرائیل و افزایش حمایت آمریکا بود. اکنون محافل نظامی و سیاسی آمریکا نسبت به وضعیتی که رژیم صهیونیستی در آن به سر می‌برد، خشمگین هستند. این همه سرمایه‌گذاری، تلاش برای بهبود وجهه و تلاش برای عادی‌سازی در مقابل مقاومت فلسطین زحمتی بیهوده بود.

حمدان گفت: هدف دوم ایجاد ائتلاف عربی برای مقابله با ملت و مقاومت فلسطین بود. واشنگتن نتوانست موضع عربی را برای حمایت از پروژه رژیم صهیونیستی برای کشتار فلسطینیان و ضربه زدن به مقاومت ایجاد کند. آنتونی بلینکن در سفرش به منطقه سخنان واضحی شنید مبنی بر اینکه بحران در داخل خود دولت بنیامین نتانیاهو نهفته است و راه حل نزاع کنونی باید سیاسی باشد و کشتار غیرنظامیان فلسطینی غیرقابل قبول است. هدف سوم هشدار درباره این بود که هرگونه تحولی در صحنه درگیری با اشغالگران با مداخله آمریکا روبرو خواهد شد.

وی تأکید کرد: ما مراقب تحرکات تشکیلات نظامی اسرائیل به طور کامل هستیم. اطلاعات القسام کاملا این تحرکات را زیر نظر دارد. رژیم صهیونیستی بیشتر نیروهای خود را از پایگاه‌ها خارج کرده و به غزه برده است و تمایلی به گشوده شدن جبهه دومی ندارد. حتی اگر وزیر جنگ این رژیم بگوید که ما آماده جنگ در دو جبهه و بیشتر هستیم. این برای بالا بردن روحیه شکست‌خورده ارتش این رژیم است.

اسامه حمدان به تأثیر حمایت مردمی کشورهای عربی و اسلامی از اقدامات مقاومت در مبارزه با اشغالگران و ارزش آن در تصمیم‌گیری‌های سیاسی اشاره کرد و گفت: هر کس بر اساس این قاعده با ما برخورد کند که فلسطینی‌ها حقوقی دارند که باید رعایت شود و فلسطینی‌ها باید برای دستیابی به آن‌ حمایت شوند، نقش و تأثیر مثبتی در تصمیمات این جنبش خواهد داشت.

این مقام جنبش حماس همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی در لبنان گفت که آمریکا و دیگر کشورهای غربی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، مسوول کامل این جنگ علیه غیرنظامیان در غزه هستند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402072618883
  • خبرنگار : 71516