به همت مرکز امور بانوان و خانواده شهرداری ساری برگزار شد؛

جشنواره غذاهای سنتی و بازی‌های بومی محلی در ساری

به همت مرکز امور بانوان و خانواده شهرداری ساری جشنواره غذاهای سنتی و بازی‌های بومی محلی به مناسبت روز جهانی غذای سالم، حفظ آیین و سنت‌های بومی قدیمی به نمایش گذاشتن توانمندی‌های بانوان برگزار شد.

یک عضو شورای اسلامی شهر ساری امروز در این جشنواره، برگزاری این رویدادها را جلوه‌ای از هنرهای زنان مازندرانی در حوزه‌های گوناگون و به‌ویژه صنعت غذا و هنرهای سنتی دانست و با اشاره به توانمندی‌های بانوان شاغل در شهرداری گفت: مرکز امور بانوان و خانواده با برنامه‌ریزی درست از این ظرفیت بالا و مستعد جهت تعالی خرده‌فرهنگ‌ها و همچنین هنرهای بومی بهره‌گیری کند.

شهرام ایرجی با اشاره به حضور گسترده و پرشور بانوان در غرفه‌های جشنواره، افزود: این عزم راسخ نشان‌دهنده توانمندی بانوان در عرصه‌های مختلف و ترویج استفاده از غذای سالم در خانواده‌ است.

این عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر ساری ضمن بازدید از فرهنگ‌سرای عفاف و حجاب شهرداری و کارگاه خیاطی، گفت: بهره‌مندی از ظرفیت‌های درون‌ سازمانی و تولیدات داخلی در کاهش هزینه‌ها اثرگذار است.

حسن کلانتری معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی مناطق شهردار ساری نیز با اشاره به توانمندی‌های بانوان ساروی، گفت: آشنایی بافرهنگ و هنر بومی نیاز نسل امروز محسوب می‌شود تا از این طریق به تقویت خودباوری آنها کمک شود.

همچنین مشاور شهردار در  امور بانوان و خانواده شهرداری ساری نیز با قدردانی از مشارکت آموزش ‌و پرورش و شرکت‌کنندگان در این جشنواره گفت: مرکز امور بانوان و امور خانواده شهرداری ساری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی با مشارکت تمامی مراکز فرهنگی، هنری و آموزشی استقبال می‌کند.

 راحله حاجیان به حمایت شهردار ساری از برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی اشاره کرد و افزود: این شهرداری تلاش دارد تا برای حفظ آیین و سنت و بازتولید آثار فرهنگی و بومی گام‌های اثرگذار در تقویت فرهنگ و حفظ آیین و سنت‌های بومی بردارد.

وی از همکاری و همراهی معاونان و مدیران شهرداری ساری در جهت برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و ادامه داد: شهرداری مرکز مازندران  برای حفظ ارزش‌های فرهنگی و هنری از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند و این جشنواره فرصتی مهم برای ترویج و تحکیم ارزش‌ها و اندوخته‌های فرهنگی و هنری مازندران و انتقال آن به نسل‌های آتی است که تمامی مراکز فرهنگی و هنری می‌توانند منتفع شوند.

به گفته مشاور شهردار در  امور بانوان و خانواده شهرداری ساری، بانوان ساروی انواع غذاهای بومی و محلی را در بیش از ۴۰ غرفه به معرض نمایش گذاشتند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402072618799
  • خبرنگار : 50377