تلویزیون رژیم صهیونیستی: اسرائیل در تحمیل روایت خود شکست خورده است

تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به حملات مستمر ارتش این رژیم علیه غزه در مقابل دیدگان جهانیان، به نقل از یکی از فرماندهان سابق آن اعلام کرد که رسانه‌های صهیونیستی در تحمیل داستان خود شکست خورده و تظاهرات علیه آن در جهان رو به گسترش است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: پس از این (جنایت قتل‌عام در بیمارستان المعمدانی غزه)، جهان شاهد تشدید تظاهرات‌ها علیه اسرائیل خواهد بود.

ایال بن رؤون، فرمانده سابق منطقه شمال ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگویی با شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم اظهار کرد: قدرت رسانه‌ای ما اکنون در حال آزمایش است و تا این لحظه در این زمینه موفق نبودیم.

 این چهره نظامی رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه باید برای «روایت اسرائیلی» تبلیغ شود، گفت: ارتش اسرائیل باید برای اثبات روایت اسرائیلی، تمامی تصاویر را از طریق وزارت خارجه و یا هر تریبون دیگری ارائه کند.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه در تاریخ هفتم اکتبر جاری، این رژیم در تلاش است با دامن زدن به روایت خود بر اساس این ادعا که حملاتش در پاسخ به عملیات مقاومت فلسطین انجام شده، در افکار عمومی جهان نفوذ کند.

این ادعاهای رژیم جنایتگر و کودک‌کش صهیونیستی در حالی مطرح می‌شوند که مقاومت فلسطین عملیات طوفان الاقصی را در پاسخ به حملات و یورش‌های گسترده اشغالگران به مسجدالاقصی و اسرای فلسطینی انجام داد.

 در واقع رژیم صهیونیستی با طرح این ادعاها تلاش می‌کند جنایات خود در غزه از جمله قتل‌عام غیرنظامیان را توجیه کند.

مقامات این رژیم مدعی هستند که در حملات خود به غزه تنها مراکز و پایگاه‌های جنبش حماس در آنجا را هدف قرار می‌دهند و پیش از بمباران به فلسطینی‌ها اطلاع دادند که خانه‌هایشان را تخلیه کنند اما تحولات میدانی خلاف این ادعاها را نشان می‌دهد و هزاران غیرنظامی که بیشترشان زن و کودک هستند، به شهادت رسیده‌اند.

اقدام رژیم اشغالگر برای دامن زدن به روایت خود و تحریف واقعیت‌ها درباره تحولات غزه در تلاش‌های آن برای فرار از مسوولیت کشتار شامگاه سه‌شنبه در بیمارستان المعمدانی نمایان شد و عامدانه روایت گمراه‌کننده‌ای را منتشر کرد که در آن خود را از عملیات بمباران دور نگه می‌دارد، این رژیم عامدانه جنبش جهاد اسلامی فلسطین را مسوول این جنایت با صدها قربانی اعلام کرد، در مقابل جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای تاکید کرد که دشمن همانند همیشه تلاش می‌کند دروغ‌هایی را منتشر کرد تا از مسوولیت این کشتار وحشیانه شانه خالی کند.

این جنبش در ادامه بیانیه خود تاکید کرد، همانند سایر گروه‌های مقاومت در غزه از عبادتگاه‌ها و زیرساخت‌های عمومی به ویژه بیمارستان‌ها به عنوان پایگاه نظامی و یا برای انبار اسلحه و یا شلیک موشک استفاده نمی‌کنیم.

جهاد اسلامی فلسطین در ادامه بیانیه خود آورد: دشمن اسرائیلی این دروغ‌ها را برای توجیه حملات خود به این مراکز و در راس آنها بیمارستان‌ها مطرح می‌کند و این اتهامی جدی و خطرناک است که هدف از آن شانه خالی کردن از مسوولیت جنایت و هدف قرار دادن دیگر بیمارستان‌ها است.

رژیم جنایتکار صهیونیستی تنها روز سه‌شنبه مدرسه‌ای متعلق به پناهجویان را هدف قرار داد که در نتیجه آن ده‌ها تن از جمله تعدادی از کارمندان سازمان ملل به شهادت رسیدند، این رژیم علاوه بر بیمارستان المعمدانی، اطراف بیمارستان اروپایی غزه را هدف قرار داد و پیش از آن نیز بیمارستان کودکان را با فسفر سفید هدف گرفت.

 علاوه بر رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی، برخی شبکه‌های اجتماعی و به طور مشخص پلتفرم‌های فیسبوک و اینستاگرام تصاویر و محتواهای مربوط به کشته‌های اسرائیلی و حملات مقاومت فلسطین به شهرک‌های واقع در غلاف غزه را منتشر می‌کند اما اجازه انتشار محتواهایی در حمایت از فلسطین را نداده و طرحی را برای مسدود یا محدود کردن این حساب‌های کاربری و انتقال پیام‌های آنها به مردم جهان در پیش گرفتند.

در همین رابطه شاهد بودیم که در روزهای اول عملیات طوفان الاقصی رسانه‌های غربی به شکلی گسترده ادعاها و دروغ‌هایی را درباره کشته و بریده شدن سر ۴۰ کودک در شهرک کفار عزه به دست نیروهای مقاومت در عملیات طوفان الاقصی منتشر کردند که به شکلی گسترده در پلتفرم‌های بزرگی همانند سی‌ان‌ان منتشر شد و برخی چهره‌ها همانند یکی از اعضای کنگره آمریکا نیز آن را نقل کردند؛ حتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی صراحتا مدعی شد که گزارش‌هایی درباره کودکان شیرخواره‌ای که به دلیل یهودی بودن کشته و سر بریده شدند، وجود دارد، اما هرگز دلیل و مدرکی برای این خبرها و ادعاها ارائه نشد.

پس از بررسی این ادعاهای دروغ و سرچشمه‌های انتشار آنها، مشخص شد کسی که این شایعه دروغ را اولین بار مطرح کرده دیوید بن صهیون، یک رهبر شهرک‌نشین است که قبلا در ماه مه به نابودی و محو روستای حواره در نابلس تشویق کرده بود، این ادعای دروغ همان چیزی است که نیکول زیدیک، خبرنگار شبکه «I۲۴» آن را بیان کرد اما در ادامه مشخص شد که این روایت دروغ است اما کاخ سفید از تایید جعلی بودن آن خودداری کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402072618735
  • خبرنگار : 71496