مدودف: حمله به بیمارستان غزه جنایت جنگی است

معاون شورای امنیت ملی روسیه کشتار رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی غزه را یک «جنایت شنیع نظامی» توصیف کرده و آمریکا را مسئول اصلی این اقدام جنایتکارانه دانست.

به گزارش ایسنا، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت ملی روسیه حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه که به شهادت صدها فلسطینی بیگناه انجامید را یک «جنایت جنگی» و «جنایت نظامی شنیع» توصیف کرده و گفت، آمریکا مسئول نهایی این تراژدی است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، مدودف در پستی که در کانال خود در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد، نوشت: «حمله شنیع به یک بیمارستان در نوار غزه بی‌تردید یک جنایت جنگی را رقم زد. و مسئولیت نهایی این جنایت بر دوش آنهایی در ایالات متحده آمریکاست که با ریاکاری مشغول سودجویی از جنگ‌ها در کشورهای مختلف در قاره‌های مختلف هستند.»

مدودف خاطر نشان کرد، واشنگتن «مبالغ هنگفتی بودجه را برای قراردادهای تسلیحاتی اختصاص می‌دهد، بخش دفاعی خود را به کار می‌گیرد و اعلامیه‌های فریبکارانه درباره جستجوی جهانی خود با هدف دفاع از ارزش‌های دموکراتیک صادر می‌کند.»

اظهارات این سیاستمدار روس در شرایطی مطرح می‌شود که وزارت بهداشت غزه شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی تازه، بیمارستان المُعمدانی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد و طبق برآوردهای اولیه، بیش از ۵۰۰ تن از فلسطینیان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به این بیمارستان به شهادت رسیدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که ارتش این رژیم در جنایت بیمارستان غزه دخالتی نداشته است و تلاش کرد تا این بمباران را به گردن نیروهای مقاومت فلسطینی بیندازد که با عملیات طوفان الاقصی، صهیونیست‌ها را به زانو درآورده‌اند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی حملات هوایی سنگینی علیه نوار غزه انجام داده و بسیاری از ساختمان‌ها را با خاک یکسان کرده است؛ حملاتی که به آوارگی بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این منطقه منجر شده و در جنایتی تازه هم کشتار بیمارستان المعمدانی را به راه انداخته است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402072618315
  • خبرنگار : 71415