به گزارش ایسنا، تاکید مسئولان سازمان هواپیمایی و وزیر کشور بر این است که در حال حاضر، صنعت هوایی کشور با وجود تحریمها توانسته روی پای خودش بایستد، تا جایی که اکنون تمامی تعمیرات هواپیماهای موجود با توان متخصصان داخلی انجام میشود و هیچ هواپیمایی به خارج از کشور برای تعمیر فرستاده نمیشود، اقدامی که از آن تحت عنوان نهضت تعمیر قطعه یاد میکنند تا هواپیماهای زمینگیر را به سر خط بیاورند.
بیشتر بخوانید
استفاده از «نهضت تعمیر» برای سر خط آوردن هواپیماهای زمینگیر
۶۰ هواپیمای جدید وارد کشور شد
در دو سال گذشته با وجود تحریمهای ناعادلانه و با وجود اینکه صنعت هوانوردی پیشانی تحریم است، اقدامات متعددی در حوزه حمل و نقل هوایی صورت گرفت. بر اساس گزارش دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامههای وزارت راه و شهرسازی، تکمیل و بهرهبرداری توسعه ترمینال و اپرون فرودگاهی به میزان بیش از ۴۹ هزار متر مربع انجام شد.
در این راستا بهرهبرداری از ترمینال و ساختمان جنبی فرودگاه گناباد مجموعا به مساحت ۲۰۵۰ مترمربع، توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند به مساحت ۴۱۳۵ مترمربع، تکمیل ترمینال جدید فرودگاه سمنان به مساحت ۲۲۰۰ مترمربع، ترمینال بینالمللی فرودگاه ایلام به مساحت ۵۸۰۰ مترمربع، توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد بهمیزان ۱۳ هزار مترمربع و توسعه اپرون فرودگاه بندرعباس به مساحت ۲۲ هزار مترمربع صورت گرفت.
همچنین با تکیه بر شرکتهای دانشبنیان و بهکارگیری توان متخصصان ایرانی، ۳۱ دستگاه موتور هواپیما تعمیر شد و سه فروند هواپیمای ATR و یک فروند هواپیمای A۳۱۹ به چرخه عملیاتی بازگشت.
این در حالی است که پیش از این هم محمد محمدیبخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- گفته بود: متوسط عمر ناوگان هوایی کشور از ۲۸.۵ سال در ابتدای دولت سیزدهم امروز به ۲۶ سال رسیده است و عمر ناوگان نه تنها دو سال جوانتر شده بلکه دو سال از پیری ناوگان جلوگیری شده است و در نظر داریم متوسط عمر ناوگان را به زیر ۲۰ سال کاهش دهیم. همچنین در طول ۲۰ ماه گذشته ۶۰ فروند هواپیما به کشور وارد شده و ۳۰ فروند از این هواپیماها تاکنون عملیاتی شده است.
انتهای پیام