زخمی شدن ۳ صهیونیست در حمله موشکی مقاومت لبنان

نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه اعتراف کردند که بر اثر شلیک موشک ضدتانک از جنوب لبنان، سه تن از نیروهای این رژیم زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های لبنانی و عبری اعلام کردند: یک موشک ضد تانک از لبنان به سمت هدفی در یک شهرک صهیونیست‌نشین در مرز شلیک شد.

سایت النشره گزارش داد، مقامات امنیتی شهرک «مطله» (متولا) در مرز لبنان و فلسطین اشغالی پس از این شلیک موشکی از شهرک‌نشینان خواستند به پناهگاه‌ها بروند.

شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد که داخل شهرک «مطله» واقع در روبه‌روی شهرک کفرکلا هدف قرار گرفت و یکی از اهداف در آتش سوخت.

منابع رسانه‌ای عبری نیز اعلام کردند، سه صهیونیست در این حملات زخمی شدند.

رسانه‌های صهیونیست گفتند، یک موشک هدایت شونده به یک تانک در داخل پادگان رمیم رژیم صهیونیستی در بخش مرکزی اصابت کرد.

خبرنگار الجزیره نیز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد، حزب‌الله لبنان یک دستگاه خودروی زرهی را در مطله هدف قرار داد که در پی آن چند نظامی زخمی شدند.

این شبکه افزود: توپخانه ارتش اسرائیل فورا اقدام به گلوله باران تپه‌های حمامص،‌ دشت‌های اطراف و کفرکلا در مقابل مطله کرد.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان پنج افسر و نظامی صهیونیست کشته شدند و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند.

تعدادی از شهرک نشینان نیز به صورت خودخواسته شهرک‌ها را ترک کردند و بیشتر شهرک‌های شمال در حال حاضر خالی شده و فقط سربازان دشمن در آنجا مستقر هستند.

در این راستا، عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه در دولت موقت لبنان در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود که از روز گذشته با هدف رایزنی و جلوگیری از تشدید تنش در منطقه آغاز شده بود، صبح امروز سه‌شنبه با تعدادی از سفرای کشورهای شرکت کننده در ائتلاف نیروهای یونیفل دیدار و گفت‌وگو کرد. بوحبیب با اشاره به اینکه «در این مذاکرات به وضعیت جنوب لبنان و غزه پرداخته شد»، گفت از همه سفرا خواست تا به آرام کردن اوضاع در مرزهای جنوبی کمک کنند و از اسرائیل بخواهند بمباران را متوقف کند.»

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402072517432
  • خبرنگار : 71145