تعداد شهدای کرانه باختری به ۶۱ تن رسید/ بازداشت ده‌ها فلسطینی

یک منبع پزشکی از شهادت دو شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در شهرک «حلحول» واقع در شمال الخلیل و نابلس خبر داد.

 به گزارش ایسنا، این منبع اعلام کرد، «محمد نضال محمد ملحم»، نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی به ضرب گلوله جنگی سربازان ارتش رژیم اشغالگر در شهرک «حلحول» زخمی شد و از شدت جراحت در بیمارستان «المیزان» به شهادت رسید.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای ارتش رژیم اشغالگر بامداد سه‌شنبه به مدرسه «الصناعیه» در «حلحول» که در آن تعدادی از کارگران نوار غزه حضور داشتند، یورش بردند.

پس از یورش به شهرک «حلحول» و وقوع درگیری میان نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینیان علاوه بر شهادت محمد نضال محمد ملحم، سه تن دیگر از شهروندان فلسطینی زخمی و ۳۰ تن دیگر بازداشت شدند.

درپی یورش نیروهای رژیم اشغالگر به شهر نابلس در چهار روز پیش «سمیر محمود عبدالقادر صبره» شهروند ۷۰ ساله فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها از ناحیه شکم به شدت زخمی و به بیمارستان «رفیدیا» منتقل شده بود و امروز (سه‌شنبه) بر اثر شدت جراحت به شهادت رسید.

با شهادت ملحم و صبره تعداد شهدای کرانه باختری از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» به ۶۱ شهید رسید و تعداد زخمی‌شدگان نیز بیش از ۱۲۵۰ تن گزارش شده است.

همزمان، نیروهای رژیم اشغالگر کمپین بازداشت گسترده‌ای را در کرانه باختری راه‌اندازی کردند و رهبرانی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی بازداشت کردند.

در بحبوحه تشدید خشونت رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، ناظران سازمان ملل اعلام کردند که دست‌کم از سال ۲۰۰۵، این هفته همزمان با آغاز نبرد «طوفان الاقصی»، برای فلسطینیان خونین‌بارتر بوده است.

امروز نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی عملیات دستگیری گسترده‌ای را در مناطق مختلف کرانه باختری آغاز کردند و ۱۰۹ شهروند از جمله ۵۰ کارگر از نوار غزه را بازداشت کردند.

از شهر الخلیل، نیروهای اشغالگر ۷۶ شهروند را از نقاط مختلف دستگیر کردند که عبارتند از: عزیز دویک، ماهر بدر، جمال النطشه، عیسی الجعبری، نزار رمضان، نزار شهاده، باسم الزائر، صبحی قفیشه، زید آل. -جنیدی، فتحی الجولانی، نضال القواسمه، عیسی صالح، فایز مسک، هشام الشربتی و ایمن الجنیدی.

بدین ترتیب تعداد فلسطینیان بازداشت شده توسط نیروهای صهیونیست در قدس و کرانه باختری از ۷ اکتبر تاکنون به ۵۱۰ نفر رسید.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402072517421
  • خبرنگار : 71588