مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح:

مسیر شهدا و پیشرفت‌های انقلاب گفتمان‌سازی شود

مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیازمند ‌گفتمان سازی مسیر و خون شهدا و پیشرفت‌های این سرزمین هستیم.

مینو اصلانی بیست و چهارم مهرماه در اجلاسیه شهدای زن لرستان "انیس شاهدان" که در سالن اجلاسیه دهکده مقاومت حمزه سیدالشهدا خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: برخی از مطالبی که برای به یاد داشتن نام و یاد شهدا در زندگی نیاز داریم مرور کنیم.

وی ادامه داد: زن در تاریخ اثرگذار است و شما بی دغدغه نیستید و آمدید از این مجلس دست پر بیرون بروید.

اصلانی تصریح کرد: روایتگری رخدادهای بزرگ تاریخ ساز بوده و ما بیش از گذشته نیازمند روایتگری هستیم.

مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح افزود: آنچه از عاشورا به ما رسیده در غالب روایتگری و لالایی زنان برای فرزندان خود بوده است امروز تاریخ در حال تحریف است و اگر نسل امروز با تاریخ خود فاصله بگیرد و نداند که چه اتفاقی افتاده دشمن با آنچه که خود می‌خواهد این فاصله را پر خواهد کرد و می‌تواند نابودکننده باشد.

وی ادامه داد: ما زنان نقش روایتگری خود را به خوبی ایفا نکرده‌ایم و باید بدانیم که اگر آنچه در انقلاب اتفاق افتاده را بازگو کنیم تحریف نخواهد شد.

اصلانی با اشاره به اینکه روایت‌ها نگذاشت که عاشورا تحریف شود، بیان کرد: ما نیز وظیفه داریم آنچه در انقلاب انفاق افتاده را روایت کنیم، همه دنیا تلاش می‌کند این حافظه تاریخی را کمرنگ کند و آنچه می‌تواند این حافظه را پویا و به جهانیان بیشتر از پیش معرفی کند همین روایتگری‌هاست.

مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح افزود: روایت تاریخی شهدای زن را کم داریم، ببینیم شهدای زن چه حادثه‌هایی را آفریدند و چه نقشی در انقلاب و دفاع مقدس ایفا کرده و آن‌ها را بازگو کنیم.

وی تأکید کرد: نیازمند ‌گفتمان سازی مسیر و خون شهدا و پیشرفت‌های این سرزمین هستیم.

مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: باید روایتگر مظلومیت زنان غزه و فلسطین باشیم و این مظلومیت را در غالب تصویر منتقل کرد.

وی تصریح کرد: باید وظیفه خودمان را به عنوان یک راوی تاریخ‌ساز انجام دهیم، دنیا در پیچ تاریخی کم قرار دارد منتظر یک‌تمدن بالنده و سرشار از واقعیت و تمدنی روح‌افزاست.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402072416934
  • خبرنگار : 50310