صفر نصرالهزاده در این آئین، کار بهصورت الکترونیکی و سامانهای را بسیار مفید و مثمرثمر خواند و گفت: این نوع فعالیت تاثیر بسزایی در ایجاد آمار و ارقام قابل استناد و پیگیری دارد و موجب افزایش سرعت خدمات و مهندسی فرآیند میشود.
وی ادامه داد: هرچقدر این قبیل فعالیتها سهل و بدون ایراد انجام شود، به همان اندازه مفید و تاثیرگذار خواهد بود.
نصرالهزاده با بیان اینکه هیچ نیتی بهتر از نیت الهی نیست، تاکید کرد: دانشجویان، فرزندان ما هستند و خدمت به این عزیزان بهمنزلهی خدمت به فرزندان خودمان است و همهی ما نباید هدفی جز بازکردن گره و حل مشکلات دانشجویان داشته باشیم و امیدواریم روزی فرا برسد که دانشجویان هیچ گلهای از ما نداشته باشند و از ما تقدیر کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: این نرمافزارها بسیار ضروری و مفید هستند و میتوانند ضمن کاهش میزان اسراف، در کاهش هزینهها و در عین حال افزایش ارائهی خدمات به دانشگاه تاثیرگذار باشند.
به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه تبریز در خاتمه با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی خدمات انجام شده در حوزهی دانشجویی به دانشجویان گفت: اگر میخواهیم کارهایمان الهی باشد، باید صداقت را سرلوحهی کار خود قرار دهیم و بدون سیاستبازی، اقدامات انجام شده را بهاطلاع دانشجویان رسانده و -در صورت وجود- نقاط ضعف را نیز بیان کنیم.
باید بین کارکنان پرتلاش و کارکنانی که کمتر کار میکنند، تفاوت قائل شویم
معاون پشتیباتی و توسعهی منابع دانشگاه تبریز نیز اظهار کرد: این اقدامات نشاندهندهی وجود همکاران توانمند و خوش فکر در بدنهی دانشگاه است و ما هیچ وابستگی به بیرون نداریم.
سید صمد حسینی بر ضرورت بهروزرسانی دادههای این نرمافزار ها تاکید کرد و ادامه داد: با وجود اینکه این کار جزو وظیفهی ذاتی حوزهی اداری مالی است، همکاران حوزهی دانشجویی زحمات این امر را متحمل شدهاند که کار بسیار ارزشمندی است. ما معتقدیم باید بین کسانی که تلاش میکنند و کسانی که کمتر کار میکنند، تفاوت قائل شویم.
هدفی جز ارائه بهترین و با کیفیتترین خدمات به دانشجویان نداریم
معاون دانشجویی دانشگاه تبریز نیز با بیان اینکه زحمات همکاران حوزهی دانشجویی پنهان بوده و فرصتی برای انعکاس تمامی اقدامات صورت گرفته وجود ندارد، گفت: معاونت دانشجویی با تمامی واحدها در ارتباط است و به همین دلیل نیازمند همکاری سایر معاونتها و مدیریتها هستیم و امیدواریم با درایت معاون محترم پشتیباتی و توسعهی منابع دانشگاه، مسائل بین معاونتها مدیریت شود.
موسی رضائی خاطرنشان کرد: ما به تمامی وظایف محوله واقف هستیم و در راستای اجرای برنامهی راهبردی دانشگاه حرکت میکنیم و هدفی جز ارائهی بهترین و با کیفیتترین خدمات به دانشجویان، با کمترین هزینه برای دانشگاه را دنبال نمیکنیم.
محاسبه هزینه تمام شده غذای دانشجویان از طریق نرمافزار «بهای تمام شده»
مدیر امور دانشجویی دانشگاه تبریز نیز توضحیاتی در خصوص نرمافزارهای «بهای تمام شدهی تعذیهی دانشجویی»، «میز خدمت» و «تشخیص چهره» ارائه داد و گفت: ما قبلا قیمت تمام شدهی تغذیهی دانشجویی را بر روی کاغذ محاسبه میکردیم که گاهی با واقعیت منطبق نبود و بحث هزینهکرد بودجه دچار مشکل میشد.
محمد شهری با اشاره به اینکه از طریق نرمافزار «بهای تمام شدهی تعذیهی دانشجویی» قیمت مواد غذایی استفاده شده در سلفهای غذاخوری محاسبه میشود، خاطرنشان کرد: قبل از طراحی این نرمافزار، برخی از هزینهها لحاظ نمیشد اما اکنون با اضافه کردن امکانات دیگر به این نرمافزار، میتوانیم هزینهی تمام شدهی غذای یک دانشجو را در طول دوران تحصیلی او محاسبه کنیم.
ارتباط مستقیم دانشجویان با مدیران دانشگاه از طریق نرمافزار «میز خدمت»
وی در ارتباط با نرمافزار «میز خدمت» نیز اظهار کرد: قبلا دانشجویان برای درخواست یک موضوع میبایست بهصورت حضوری به واحد مربوطه مراجعه و یا با مسئول خوابگاه صحبت میکردند. اما اکنون با طراحی نرمافزار «میز خدمت» دانشجویان عزیز میتوانند علاوه بر مشکل قطع و وصل اینترنت، تمامی مشکلات موجود در خوابگاهها را از طریق این نرمافزار، به مسئول واحد مربوطه منتقل کنند و تمامی روند انتقال، پیگیری و حل مشکل قابل مشاهده است.
طولانی بودن صفهای رستورانهای تاک ارتباطی با دستگاه تشخیص چهره ندارد
مدیر امور دانشجویی دانشگاه تبریز همچنین در ارتباط با نرمافزار «تشخیص چهره» و اهمیت راهاندازی این نرمافزار گفت: در سالهای قبل شاهد بودیم که برخی از دانشجویان با در دست داشتن کارتهای دانشجویان غیر بومی که در روزهای پایانی هفته به شهرستان خود مراجعه میکردند، از چندین کارت جهت گرفتن غذا استفاده میکردند. اما با طراحی این نرمافزار جلوی این کار گرفته میشود.
وی افزود: آموزشهای لازم در خصوص استفاده از این نرمافزار به دانشجویان داده شده و در حال حاضر این نرمافزار در رستورانهای دانشگاه فعال میباشد.
شهری با اشاره به طولانی بودن صفهای رستورانهای تاک و اینکه برخی افراد طولانی شدن صفها را به دستگاه تشخیص چهره ارتباط میدهند، تاکید کرد: طولانی بودن صفوف رستورانهای تاک هیچ ارتباطی به نرمافزار تشخیص چهره ندارد. چراکه مدت زمان تشخیص چهرهی دانشجویان و احراز ذخیره بودن یا نبودن عذای دانشجویان حدود پنج الی شش ثانیه طول میکشد. علت اصلی بهوجود آمدن صفهای طویل رستورانهای تاک و سلفها، ازدحام دانشجویان بعد از تعطیلی کلاسها میباشد؛ بهطوریکه دانشجویان ساعت ۱۱:۳۰ از کلاس خارج شده و بلافاصه حول و هوش ساعت ۱۱:۴۵ وارد سلفها میشوند که این امر موجب شلوغی صفها میشود.
رتبه نخست دانشگاه تبریز در ثبت پایینترین قیمت تمام شده در بین دانشگاههای کشور
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه براساس آمار سازمان امور دانشجویان، دانشگاه تبریز در چهار ماه ابتدایی سال گذشته با قرارگرفتن در رتبهی نحست بین تمامی دانشگاهها، کمترین قیمت تمام شدهی تغذیهی دانشجویی را ثبت کرده بود، یادآور شد: سال گذشته هزینهی صبحانه، نهار و شام یک دانشجو ۱۰۳ هزار تومان بود در حالیکه در سایر دانشگاهها این رقم بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان بود.
مدیر امور دانشجویی دانشگاه تبریز ادامه داد: ما با ۲۱ هزار دانشجو در سال گذشته حدود ۷۶ میلیارد تومان برای غذای دانشجویان هزینه کردیم در حالیکه دانشگاههایی مثل اردبیل و قم با ۱۴ هزار و ۱۳ هزار دانشجو بیشتر از ما هزینه کرده بودند. همچنین در آبان ماه سال گذشته ۱۵۹ هزار پرس غذا با هزینهی ۶ میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان در رستورانهای دولتی و ۱۵۱ هزار پرس عذا با هزینهی ۴ میلیارد تومان در رستورانهای تاک، پخت شده بود.
اجرای طرح «مائده» تا دو هفته آینده
شهری در خاتمه، ایجاد تنوع غذایی و رضایتمندی دانشجویان را مهمترین تاثیرات ایجاد رستورانهای تاک برشمرد و افزود: با مساعدت و تصویب هیأت رئیسهی دانشگاه، تا دوهفتهی آینده طرح «مائده» را بهعنوان مکملی برای طرح تاک عملیاتی خواهیم کرد. بهطوریکه در حال حاضر ۵۰ درصد غذا در رستورانهای دولتی و ۵۰ درصد در تاک پخت میشود که با اجرای طرح مائده، ۷۰ درصد غذا در رستورانهای تاک و ۳۰ درصد در رستورانهای دولتی پخت خواهد شد و هدفگذاری ما و حتی سازمان امور دانشجویان نیز این است که ۱۰۰ درصد بحث پخت غذا به بخش خصوصی واگذار شود.
انتهای پیام