تنش میان بوگوتا و تل‌آویو /رئیس‌جمهور کلمبیا جنایات صهیونیست‌ها را با جنایات نازی‌ها مقایسه کرد

رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور کلمبیا در محکوم کردن جنایات این رژیم علیه مردم نوار غزه و تشبیه این جنایات به جنایات آلمان نازی در زمان جنگ جهانی دوم تصمیم به متوقف کردن معاملات نظامی با کلمبیا گرفت.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اقدام به احضار مارگاریتا مانخارز، سفیر کلمبیا در اراضی اشغالی با هدف اعتراض به صحبت‌های گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا که جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را با جنایات آلمان نازی در زمان جنگ جهانی دوم مقایسه کرده بود، کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، پترو از سوی دیگر صحبت‌های یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که فلسطینی‌ها را با لفظ «حیوانات انسان‌نما» توصیف کرد مورد انتقاد قرار داد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد، یکی از دلایل اصلی احضار مانخارز به وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، مطالبی است که پترو چند روز پیش در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد که از نظر این رژیم «بیانیه‌ای خصمانه و یهودستیزانه علیه دولت اسرائیل» هستند.

پترو به اظهار ناخرسندی از صحبت‌های وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پرداخت.

او در این پست خود نوشته بود: «این همان‌ حرف هایی است که نازی‌ها درباره یهودیان گفتند. جوامع دموکراتیک نمی توانند به نازیسم اجازه دهند دوباره در سیاست بین ‌المللی خود را جا بیندازد.»

او اضافه کرد، یک چنین گفتمان مبتنی بر نفرتی منجر به «یک هولوکاست» خواهد شد.

به نوشته هاآرتص، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی صحبت‌های پترو را محکوم و ادعا کرد که این اظهارات «در حمایت از اقدامات وحشتناک تروریست‌های حماس، عامل تشدید یهودستیزی، عامل ایجاد آسیب به نمایندگان دولت اسرائیل و ایجاد کننده تهدید علیه جامعه یهودیان در کلمبیا هستند.»

این نشریه صهیونیستی اضافه کرد: «اسرائیل به عنوان یک تدبیر اولیه صادرات اقلام امنیتی به کلمبیا را معلق می‌کند.»

پترو در پی این تصمیم رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک با این رژیم را به حال تعلیق در آورد.

گوستاوو پترو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «روابط دیپلماتیک ما با طرفی که مجری نسل‌کشی است چندان مهم نیست. ما از نابودی مردم حمایت نمی‌کنیم. اگر مجبور به معلق ساختن روابط شویم این کار را خواهیم کرد.»

نیروهای جنبش حماس روز شنبه هفته قبل عملیات طوفان الاقصی را به شکلی برق آسا در چند جبهه از جمله با اجرای حملات راکتی و نفوذ به اراضی اشغالی به اجرا گذاشتند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز عملیاتی را با حملات هوایی علیه نوار غزه به اجرا در آورد که طبق بیانیه روز یکشنبه وزارت بهداشت نوار غزه تا کنون به شهادت ۲۶۷۰ تن منجر شده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که ۷۵۰ کودک در میان این شهدا هستند و این حملات به زخمی شدن ۹۶۰۰ تن انجامیده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402072416672
  • خبرنگار : 71415