در حال حاضر با کمک اینترنت، دنیای مد برای مصرفکنندگان در سراسر جهان قابل دسترسی شده است. قبل از اینترنت، مرزهای جغرافیایی موانع اصلی بودند با این حال، اینترنت همه این موانع جغرافیایی را شکسته و دنیای مد را برای همه افراد از سراسر جهان در دسترس قرار داده است. با خرید آنلاین، مشتریان میتوانند به راحتی از خانههایشان مد را جستجو و خرید کنند و آن اقلام را درب منزل تحویل بگیرند.
اینترنت برای برندهای دنیای مد، بستری در دستیابی به یک پایگاه مشتری جهانی فراهم کرده است. اکنون برندهای دنیای مد میتوانند بازار خود را فراتر از مرزهای محلی و داخلی گسترش دهند و مشتریانی از هر نقطه از جهان داشته باشند. اینترنت ارتباط بین برندهای مد و مصرفکنندگان را مانند قبل تسهیل و تجربه یکپارچه را برای هر دو فراهم کرده است.
حذف واسطهها
اینترنت همچنین با معرفی مدل کسبوکار مستقیم به مصرفکننده به صنعت و حذف واسطهها، صنعت مد را تغییر داده است. در گذشته، برندهای دنیای مد برای توزیع و فروش محصولات خود به شدت به فروشگاههای بزرگ یا بوتیکها متکی بودند اما اکنون با ظهور اینترنت این موضوع تغییر کرده است. با کمک اینترنت، هر برند دنیای مد میتواند حضور آنلاین خود را ایجاد و فروشگاه تجارت الکترونیک راهاندازی کند و بدون نیاز به هیچ واسطهای محصولات خود را مستقیما بین مصرفکنندگان در سراسر جهان توزیع کند. این مدل کسبوکار کنترل بیشتری بر قیمت، سود و تجربه کلی مشتری برای برندها فراهم کرده است.
همکاریها و مشارکتها
برای برندهای مد، اینترنت راه را برای همکاری و مشارکت هموار کرده است و برندهای مد میتوانند با شرکتهای مختلف در بخشهای مختلف از این طریق همکاری کنند. به عنوان مثال، برندهای مد و شرکتهای فناوری امروزه برای ایجاد نوآوری و خلاقیت در هر دو صنعت با یکدیگر همکاری میکنند. همکاریهای فناوری مد منجر به توسعه منسوجات هوشمند، تجربه مد دیجیتال و فناوریهای نوآورانه مانند فناوری پوشیدنی شده است. علاوه بر این، اینترنت برای برندهای مد این امکان را فراهم کرده است که با هنرمندان و سایر برندهای غیر مد همکاری تا کمپینهای جذابی ایجاد و محصولات منحصر به فردی را عرضه کنند.
تاثیر بر طراحی و خلاقیت
اینترنت همچنین تأثیر عمیقی بر طراحی و خلاقیت در صنعت مد دارد. قبل از ظهور اینترنت، طرحهای مد و پارچه تحت تأثیر منابع تاریخی و فرهنگی، مجلات مد، سفر و اکتشاف و جنبشهای هنری و طراحی بودند. با در دسترس بودن گسترده اینترنت، اکنون طراحان مد به طیف گستردهای از روندهای جهانی و الهامات در دستان خود دسترسی دارند.
حذف موانع جغرافیایی
اینترنت مد را دموکراتیک کرده و موانع جغرافیایی را از بین برده است. اکنون طراحان مد میتوانند ایدههای طراحی و خلاقانه را از منابع و کتابخانههای آنلاین مختلف به دست آورند و از خلاقیت جمعی جامعه آنلاین بهره ببرند. همچنین طراحان مد میتوانند بهطور مستقیم از طریق پلتفرمهای آنلاین با مخاطبان خود تعامل داشته باشند و نظر آنان را در مورد ایدههای مختلف طراحی جویا شوند.
خردهفروشان آنلاین مد
اینترنت تأثیر عمیقی بر صنایع مد داشته و منجر به افزایش تعداد برندهای مد همچنین افزایش تعداد مصرفکنندگان شده است. اینترنت همچنین این امکان را برای برندهای مد فراهم کرده است تا با مصرفکنندگان به روشهای جدیدی ازجمله رسانههای اجتماعی، تبلیغات آنلاین و تجارت الکترونیک در ارتباط باشند. یکی از مهمترین راههایی که اینترنت بر صنعت مد تأثیر گذاشته است، ظهور خردهفروشان آنلاین مد است.
خرده فروشان آنلاین مد این امکان را برای مصرفکنندگان فراهم کردهاند که بتوانند لباس و لوازم جانبی را از هر کجای دنیا در هر زمان خریداری کنند. این امر منجر به افزایش رقابت در میان خردهفروشان مد همچنین افزایش تعداد مصرفکنندگان شده است. راه دیگری که اینترنت بر صنعت مد تأثیر گذاشته است، ظهور رسانههای اجتماعی است؛ پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و فیسبوک این امکان را برای برندهای مد فراهم کردهاند تا به شیوهای شخصیتر با مشتریان ارتباط برقرار کنند. این امر منجر به افزایش تعداد فالوورها و تعامل برای برندهای مد همچنین افزایش تعداد مصرفکنندگان شده است. پلتفرمهای رسانههای اجتماعی این امکان را برای برندهای مد فراهم کردهاند تا به روشی شخصیتر با مشتریان ارتباط برقرار کنند.
ظهور تجارت الکترونیک
اینترنت همچنین منجر به ظهور تجارت الکترونیک شده است که نحوه خرید لباس و لوازم جانبی توسط مصرفکنندگان را متحول کرده است. تجارت الکترونیکی امکان خرید پوشاک و لوازم جانبی را برای مصرفکنندگان از هر کجای دنیا در هر زمانی فراهم کرده است. این امر منجر به افزایش رقابت در میان خردهفروشان مد همچنین افزایش تعداد مصرفکنندگان شده است. تجارت الکترونیک همچنین منجر به ظهور بازارهای آنلاین مانند آمازون و غیره شده است که خرید پوشاک و لوازم جانبی را برای مصرفکنندگان از طیف گستردهای از فروشندگان ممکن کرده است. تجارت الکترونیک همچنین منجر به ظهور خدمات آنلاین استایل شخصی و اشتراک لباس شده است. این سرویسها از دادهها و الگوریتمها برای ارائه توصیههای شخصی پوشاک به مصرفکنندگان استفاده میکنند و پیدا کردن لباسهای متناسب با سبک و نیازهای مصرفکنندگان را آسانتر میکنند.
مدارس آنلاین مد
اینترنت همچنین منجر به ظهور مدارس و دورههای مد آنلاین شده است، مانند برنامه آنلاین مؤسسه فناوری مد و برنامه آنلاین کالج هنر و طراحی ساوانا که این امکان را برای همه فراهم میکند که در مورد طراحی مد و استایل اطلاعات کسب کنند. این امر منجر به افزایش تعداد طراحان مستقل و تأثیرگذاران مد همچنین افزایش تعداد مصرفکنندگان شده است.
روشهای جدید ایجاد و مصرف مد
اینترنت شیوه زندگی و کار ما را از بسیاری جهات متحول کرده است و صنایع طراحی و مد نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اینترنت نه تنها دستیابی به مخاطبان جهانی را برای طراحان و خانههای مد آسانتر کرده است، بلکه منجر به مدلهای کسبوکار جدید، روشهای جدید ایجاد و مصرف مد و روشهای جدید تعامل با مشتریان شده است.
اینترنت با ایجاد امکان برای طراحان و خانههای مد برای دستیابی به مخاطبان جهانی، خرید لباس و لوازم جانبی از هر نقطه از جهان، در هر زمان و برای هر کسی که تبدیل به یک طراح یا تأثیرگذار مد شود، برای به اشتراک گذاشتن و کشف روندها و سبکهای جدید مد صنعت مد را متحول کرده است. . اینترنت همچنان به شکل دادن به صنعت مد ادامه میدهد و دیدن اینکه چگونه در آینده به تکامل خود ادامه میدهد جالب خواهد بود.
منابع
https://www.openaccessgovernment.org
https://kohantextilejournal.com
https://ivypanda.com
https://twistedmalemag.com
انتهای پیام