فرماندار ویژه شهرستان ری:

شهرستان ری از دیرباز در شکل‌گیری پایه‌ها و تفکرات فرهنگ معنوی تهران مؤثر بوده است

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: شهرستان ری از دیرباز در شکل‌گیری پایه‌ها و تفکرات فرهنگ معنوی تهران مؤثر بوده است.

به گزارش ایسنا ، در آستانه ولادت باسعادت حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ، آئین آغاز هفته فرهنگی شهرستان ری ظهر یکشنبه ۲۳ مهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تولیت معزز آستان ، مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، رؤسای ادارات و اعضای شورای اداری شهرستان با قرائت زیارت‌نامه و نثار شاخه‌های گل به مضجع شریف حضرت سیدالکریم (ع) برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این آئین اظهار کرد: فضای عمومی و فرهنگی شهرستان ری به‌ واسطه وجود امامزادگان واجب‌التعظیم و واجب التکریم آرمیده در این شهرستان بسیار مطلوب است، اما همچنان نیاز به پیشرفت دارد و وضعیت فعلی برای قبله تهران کافی نیست.

وی افزود: ری از دیرباز در شکل‌گیری پایه‌ها و تفکرات فرهنگ معنوی تهران و حتی کشور مؤثر بوده و نمونه آن تأثیر مردم این شهرستان در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است که ۲۵۵۳ فرزند برومند خود را تقدیم اسلام کرده است.

باب الحوائجی در ادامه گفت: این شهرستان به‌واسطه وجود حوزه‌های علمیه و امامزادگان و علما محل انتشار علم و علوم دینی بوده و آستان حضرت عبدالعظیم (ع) و شهرری از سوی مقام عظمای ولایت به‌عنوان قبله تهران معرفی شده است.

باب‌الحوائجی با تأکید بر اینکه ۱۱۰ برنامه مختلف در هفته فرهنگی ری برگزار می‌شود تصریح کرد: قبله تهران باید شرایط فرهنگی خوبی داشته باشد، امروز آغاز هفته فرهنگی شهرستان ری است که با تکیه بر حضرت عبدالعظیم (ع) آغاز شد و به روز ولادت این محدث والامقام منتهی خواهد شد.

وی ادامه داد: از آستان مقدس حضرت سیدالکریم (ع) که ملجأ و پایگاه مذهبی شهرستان ری است باید سبک زندگی اسلامی و اخلاقی در اقصی نقاط تهران ترویج یابد، زیرا زیرساخت تمامی نیازهای زندگی از جمله اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و غیره از موضوعات فرهنگی نشأت می‌گیرد ، لذا توجه به این حوزه از واجبات است.

معاون استاندار تهران بیان کرد: اگر زیرساخت فرهنگی نداشته باشیم خانواده به سمت و سوی انحطاط خواهد رفت ؛ اما این مکان مقدس به‌عنوان ملجأ معنوی و فرهنگی برای معرفی فرهنگ ناب اسلامی و انقلابی در تمامی حوزه‌ها معرفی شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان با تأکید بر تشکیل دبیرخانه دائمی هفته فرهنگی ری با محوریت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) خاطر نشان کرد: آستان مقدس حضرت سیدالکریم (ع) مهجور بود ، اما حضور تولیت معزز فعلی اقدامات مؤثری در حوزه فرهنگ رقم زد و با توجه به ظرفیت این آستان می‌توان در ابلاغ، سیاست نویسی و سیاست‌گذاری به‌عنوان قبله تهران اثرگذار بود.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1402072316191
  • خبرنگار : 50291