دادستان یزد خبر داد

اقدامات حقوقی برای شناسایی عاملین شهادت ۲۸ رزمنده نوجوان یزدی در کردستان

دادستان یزد در مراسم بزرگداشت شهدای نوجوان ۲۲ مهر کردستان گفت: جهت جمع آوری مستندات نحوه شهادت ۲۸ رزمنده یزدی در کردستان و شناسایی عاملینی که در آن دخیل بودند، اقدامات حقوقی آغاز می‌شود.

«محمدرضا حدادزاده» شب گذشته در مراسم شب خاطره «غربِ خون» که به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت ۲۸ شهید نوجوان و جوان یزدی در منطقه کردستان برگزار شد، گفت: بدوا درخواست اولیای دم شهیدان، استماع و مستندات هم‌رزم‌ها جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: با توجه به مستندات  به دست آمده، چنانچه یکی از عاملین این جنایت در خارج از کشور حضور داشته و شناسایی شده باشد، دادگستری استان پرونده حقوقی جدیدی را تشکیل و از طریق ساز وکارهای داخلی و بین المللی پیگیری خواهد کرد.

حدادزاده تصریح کرد: جهت تکمیل اطلاعات پرونده و با توجه به صلاحیت مراجع قضایی کردستان موضوع از طریق دادستانی کردستان و در بعد بین المللی آن از طریق ستاد حقوق بشر قوه قضائیه پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، این ۲۸ نوجوان رزمنده، توسط ضدانقلاب کومله در سال ۶۲ سر بریده و اجساد آنها مثله شد. مستند پولیتزر که سال گذشته در یزد ساخته شده، اسناد مهمی را از این جنایت ارائه کرده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402072315648
  • خبرنگار : 50214