وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

اجرای قانون مالکیت فکری باعث شکوفایی خلاقیت افراد می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: قانون مالکیت‌های فکری باید به صورت محکم اجرا شود و اگر اینگونه نباشد عملا خلاقیت و نوآوری را نمی‌توانیم به معنای واقعی رشد دهیم.

به گزارش ایسنا، محمد علی زلفی گل در آیین افتتاح دومین مدرسه تابستانی سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) و نیز مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با طرح سوالاتی همچون اینکه چرا ثبت مالکیت‌های فکری مهم است و اجرای دقیق و درست قانون مالکیت‌های فکری منجر به چه دستاوردهایی می‌شود؟ گفت: هدف قانون مالکیت‌های فکری این است که جامعه نخبگان را به سمت نوآوری و خلاقیت سوق دهد. اگر قانون مالکیت‌های فکری نباشد افراد جامعه راحت و بدون پرداخت هزینه از محصولات نخبگان و خلاقان استفاده کنند آن جامعه خلاق نمی‌شود. اجرای قانون مالکیت فکری باعث شکوفایی خلاقیت افراد می‌شود.

وی افزود: قانون مالکیت‌های فکری باید به صورت محکم اجرا شود و اگر اینگونه نباشد عملا خلاقیت و نوآوری را نمی‌توانیم به معنای واقعی رشد دهیم؛ بنابراین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بزرگترین خدمت را به علم، فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید بحث قانون مالکیت‌های فکری و معنوی را در جامعه نهادینه کنیم و سطح اطلاعات شهروندان را افزایش دهیم  زیرا جامعه ما دیندار است باید رعایت قانون مالکیت‌های فکری را حق الناس بدانیم.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402072215153
  • خبرنگار : 71429