به گزارش ایسنا، در نشست رسانه ای نمایندگان مجلات بین المللی حاضر در نمایشگاه بین المللی سنگ ایران که عصر پنجشنبه ۲۰ مهرماه در محل نمایشگاههای بینالمللی سنگ ایران برگزار شد، "اَرسین" از مجله Stone Times با سابقه ۲۵ سال فعالیت رسانهای گفت: هدف از تبلیغات در نهایت، فروش محصولات است اما تمرکز روی برندینگ بیشتر شده و هدف اصلی نمایشگاهها، تمرکز بر روی ایجاد خاطره و اثر خوب از آن برند در ذهن مخاطبان است. کاربرد رسانه در معرفی محصول، برندینگ آن و مختصات فرهنگی آن کالا نیز موثر خواهد بود. با استفاده از یک رسانه تخصصی میتوان به شناساندن یک برند کمک کرد.
وی ادامه داد: با توجه به میزان بازدید از رسانههای مجازی، نمیتوان از تاثیر آنها غافل شد چرا که در بزرگترین نمایشگاهها نیز نمیتوان بیشتر از ۵۰ هزار بازدیدکننده را متصور بود اما بازدید یک خبر یا رویداد در فضای مجازی، به راحتی میتواند به مقدار زیاد از این تعداد فراتر رود. از طریق فعالیت در رسانه تخصصی، سنگهای کشورهای مختلف فعال در این عرصه به تمام دنیا شناسانده شده و رونق تجارت را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: به واسطه فعالیت در مجلات تخصصی، بسیاری از پستهای تبلیغاتی فراتر از یک میلیون بازدیدکننده داشته اند و سابقه بازدید بیش از ۱۷ میلیون بار نیز برای پستهای تبلیغاتی ما وجود داشته است.
ارسین گفت: فعالیت رسانهها نباید به سمتی حرکت کند که آنها را ابزار تبلیغاتی برای یک برند دانسته شده و از این طریق متهم به تبلیغات شده و اعتبار خود را از دست بدهند. بسیاری از فروشندگان و رقبا در صفحات مجازی رسانهها حضور دارند تا از این طریق اعتبار رسانه رسمی را زیر سوال برده و به رسانههای تبلیغاتی خود مرجعیت ببخشند.
او اظهار کرد: یک رسانه حرفهای باید حد و مرز ارتباط خود با مخاطبان را نیز حفظ کند تا در مسیر انجام کار حرفهای به بیراهه نرود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از تاثیرات رسانه، کمک به صحت قیمتگذاری کالاها و سنگها است. این مسئله به انصاف قیمتگذاری در سطح بینالمللی کمک خواهد کرد و مانع از سوءاستفاده سودجویان خواهد شد. به عنوان مثال این قابلیت رسانه موجب شد تا سال گذشته قیمت کاذب یک مدل سنگ کوپ یکی از کشورها از ۷۰۰ دلار در سطح بینالمللی به ۲۰۰ دلار کاهش پیدا کند.
ارسین با اشاره به دومین حضور خود در نمایشگاه سنگ ایران، افزود: حضور بینالمللی و کیفیت امور اجرایی این نمایشگاه نسبت به دوره پیش ارتقای چشمگیری پیدا کرده است. یکی از فلسفه های برگزاری نمایشگاهها ارائه قیمت به منظور مقایسه با یکدیگر است اما عدم ارائه قیمت توسط برخی غرفهداران از نکات منفی این نمایشگاه است که در هیچ کجای دنیا مشاهده نمیشود.
وی گفت: قیمتگذاری برخی سنگها در این نمایشگاه بسیار بیشتر از ترکیه است. به عنوان مثال یک نوع سنگ در این نمایشگاه با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه شده بود در حالی که مشابه این سنگ با قیمت ۳۰۰ دلار در ترکیه به فروش میرسد، این مسائل تاجران را فراری میدهد.
وی اظهار کرد: علیرغم تنوع و کیفیت ارائه محصولات در نمایشگاه، وضعیت مطلوبی در فرآوری و تحویل سنگ به خریداران وجود ندارد. گاهی اوقات یک سنگ معرفی شده و سنگ دیگری به بازار ارائه شده یا به مشتری تحویل داده میشود. این مسئله که ممکن است از سوی یک نفر انجام شود، اعتبار بینالمللی نمایشگاه را زیر سوال برده و از آن میکاهد.
وی در خصوص مقایسه کارآیی مجلات نوشتاری با رسانههای اجتماعی در تبلیغات بهتر، تصریح کرد: این دو آنچنان با هم آمیخته شده اند که نمیتوان آنها را از یکدیگر تفکیک کرده و مقایسه کرد. زیرا هرچه که به صورت اینترنتی منتشر میشود، در مجله نیز چاپ شده و در مجله چاپی نیز به آنچه که در رسانههای اجتماعی منتشر شده، استناد و ارجاع میشود.
ارسین در ارتباط با اولویت تمرکز حمایت رسانهها بر تولیدکننده یا مصرفکننده تصریح کرد: در این مسیر هر دو مهم است اما در حالت طبیعی، تولیدکننده باید در خدمت مشتری بوده و محصول مطلوب وی را تولید کند. اگر امروزه سنگی در بازار ترند میشود، حاصل کار و تلاش چند ساله و تولید مستمر و مطلوب چند ساله آن سنگ است.
سرجان از مجله Marble Magazine با سابقه ۱۰ سال فعالیت در حوزه نمایشگاههای سنگ در نقاط مختلف جهان و "لِوَنت"نیز در این نشست گفت: با توجه به محدودیتهای تبلیغاتی در سطح جهانی برای این نمایشگاهها، دستاوردی که رسانههای بینالمللی برای نمایشگاههای اینچنینی خواهند داشت، ضعف ناشی از تبلیغات را جبران خواهد کرد.
وی ادامه داد: وظیفه رسانه حرفهای این است که با تولید محتوای خوب و معتبر و استفاده از ابزارهای رسانه برای تشخیص خبر، به رسانه خود اعتبار دهد و اعتماد عمومی را به آن جلب کند، این کار نیازمند تخصص است.
وی افزود: مجله چاپی و رسانههای اجتماعی باید در کنار هم قرار بگیرند و قابل تفکیک نیستند. قابلیت رسانههای اجتماعی کمک میکند تا تولیدات مجلات در ابعاد بیشتر و بهتر مشاهده شود.
لونت نیز در این نشست گفت: وقتی رسانه بینالمللی در اکثر رویدادهای معتبر نمایشگاهی شرکت میکند، منجر به تولید محتوای باکیفیتتر شده و اعتماد به آن مجله را بیشتر خواهد کرد. تولید محتوای خوب به سادگی رخ نمیدهد. برندینگ تنها با استفاده از یک گوشی و توان کار با شبکههای اجتماعی اتفاق نمیافتد بلکه نیازمند تخصص و تجربه است.
وی ادامه داد: رسانه میتواند مخاطبان را به سمت محصول مطلوب هدایت کند. از این طریق بازار نیز به صورت هدایتشده و هدفمند تولید خواهد کرد و علاوه بر تولید درست، زمان رسیدن متقاضی به هدف را در بازار کاهش میدهد.
انتهای پیام