محمدرضا کدخدا زاده شامگاه چهارشنبه در بازدید از عملیات ساخت بزرگراه زابل- زاهدان با ابراز رضایت از پروژه های راهسازی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به مشکلات در تامین منابع مالی و تخصیص اعتبارات عمرانی، بهترین روش برای فعال سازی پروژه های عمرانی نظیر راهسازی، تامین قیر است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت: با توجه به اینکه زیرساختهای توسعه یافته حمل و نقل به ویژه بزرگراه هم از نظر ارتقای ایمنی و کاهش تلفات جادهای هم از نظر توسعه اقتصادی استان بسیار حائز اهمیت است، این اداره کل تسریع در تکمیل طرح های راهسازی شمال استان را با وجود مشکلات متعدد نظیربدهی کلان مالی در قالب ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به ارزش بیشاز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و ۱۱ کارگاه راهسازی و همچنین پل شیله و تقاطع غیر هم سطح در محور زابل- میلک در دستور کار قرار داده است.
عطاء اله اکبری با یادآوری عقب ماندگی استان سیستان و بلوچستان در بخش زیرساختهای حمل و نقل جاده ای گفت: تکمیل پروژههای بزرگراهی در شمال این استان نیازمند ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است که تامین این اعتبارات به عنوان کاری دشوار و سخت نیازمند همکاری و مشارکت دولت و مجلس در سطح کلان ملی است.
وی ادامه داد: حل موانع و مشکلات پیش رو برای توسعه بزرگراههای استان برای بهرهبرداری هر چه سریعتر از این پروژه جزو اولویتهای اساسی و مهم است و با اختصاص این منابع گامهای جدی در تکمیل پروژههای بزرگراهی استان برداشته خواهد شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در کنار اجرا و تکمیل پروژههای بزرگراهی با جذب سالانه بیش از سه هزار میلیارد تومان منابع مالی از محل استانی، ملی، ماده ۵۶ ، تهاتر نفتی و سایر ردیفها برای راههای استان شاهد توسعه و جهش ویژه ای در بحث توسعه بزرگراهها خواهیم بود.
اکبری راه را یکی از مهمترین شاخصه های پیشرفت در یک منطقه قلمداد و تصریح کرد: برنامه این اداره کل توسعه بزرگراهی تمامی راههای شریانی شمال استان است و هر سال میتوانیم در صورت تامین اعتبار حداقل بیش از ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه به طول بزرگراههای استان اضافه کنیم.
انتهای پیام