مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان عنوان کرد

صدور بیش از ۲۴ هزار گواهینامه بین المللی مهارت در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اردبیل

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: ۲۴ هزار و ۹۰۹ گواهینامه بین المللی مهارت در ۶ ماهه نخست سال جاری با شرکت در آزمون های تئوری و عملی موفق به دریافت گواهینامه بین المللی مهارت شده اند.

رحیم یونسی از صدور ۲۴ هزار و ۹۰۹ گواهینامه بین المللی مهارت در ۶  ماهه نخست سالجاری در این اداره کل خبر داد و گفت: این تعداد گواهینامه در سالجاری با شرکت متقاضیان در آزمون های تئوری و عملی موفق به دریافت گواهینامه بین المللی مهارت شده اند.

یونسی با اشاره به اجرای الکترونیکی فرآیندهای آزمون در شهرستان های اردبیل تصریح کرد: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است که متقاضیان بایستی پس از ثبت نام، کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کرده و به حوزه های مشخص شده جهت برگزاری آزمون های مورد تقاضا مراجعه نمایند .

وی بیان کرد: داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی بالای ۵۰، براساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی اداره سنجش استان در آزمون عملی حرفه ی خود شرکت و در صورت کسب حد نصاب لازم، موفق به دریافت گواهینامه بین الملل مهارت خواهند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه گواهینامه های مهارت صادر شده و ضرورت ثبت و درج صحیح اطلاعات متقاضیان در سیستم پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، داوطلبان شرکت در آزمون های مهارتی توجه داشته باشند که در زمان درج اطلاعات شخصی و ثبت نام در دوره های آموزشی و نیز آزمون حتما صحت مندرجات و مشخصات خود را کنترل نمایند زیرا پس از ثبت نهایی دیگر امکان ویرایش اطلاعات علی الخصوص در مورد عکس و کد ملی وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به درخواست اکثر متقاضیان مبنی بر معرفی منابع درسی جهت آزمونهای تئوری تصریح کرد: آزمون های تئوری، کتبی و عملی بر اساس محتوای استاندارد آموزش مهارت آن حرفه که در سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بارگذاری شده است طراحی و اجرا می شود و هر منبع درسی مانند جزوه، کتاب و مقاله که مبتنی بر استاندارد آموزشی حرفه مورد نظر باشد برای مطالعه و بهره برداری مناسب خواهد بود.

رحیم یونسی با بیان اینکه مدارک صادره سازمان فنی و حرفه ای کشور ارزش بین المللی دارد، افزود: تمامی دوره های مهارت آموزی سازمان فنی و حرفه ای کشور با رویکرد کیفی سازی برگزار می شود.

یونسی با بیان اینکه ایجاد مهارت، ارتقاء مهارت کارآموزی، ارتقاء مهارت جویندگان کار، ترمیم و ترویج فرهنگ مهارت آموزی جزو اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان است، ادامه داد: هدف از برگزاری رویدادها، راه اندازی نهضت مهارت آموزی است تا مردم صرفا برای کار دولتی مراجعه نکنند.

وی با اشاره به اینکه قریب ۵۰ درصد ورودی های سازمان فنی و حرفه ای استان فارغ التحصیلان دانشگاهها می باشند که برای مهارت آموزی و راه‌اندازی کسب و کار مراجعه می کنند، بیان کرد: ثبت‌نام کنندگان در دوره های مهارت آموزی بیشتر از دانش آموختگان رشته های علوم انسانی هستند و همچنین فارغ التحصیلان رشته های فنی برای ارتقاء مهارت خود در این دوره ها شرکت می کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل گواهینامه‌های صادر شده از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور را دارای ارزش بین‌المللی برشمرد و افزود: نقطه آغاز اشتغال دوره های مهارت آموزی فنی و حرفه ای می باشد.

رحیم یونسی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل بیان کرد: به طور متوسط نزدیک به ۶۴ درصد از مهارت آموخته‌ها در این آزمون‌ها موفق به اخذ نمره قبولی در دومرحله آزمون کتبی و عملی شده اند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402071711579
  • خبرنگار :