محمدرضا عباسی ۱۶ مهر در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی پست اظهار کرد: پست به عنوان قدیمی ترین نهاد ارتباطی کشور با سرویس ها و خدماتی که ارائه می دهد توانسته نقش مهمی در رشد اقتصادی و صرفه جویی های ملی و ... ایفا کند.
وی افزود: اداره کل پست استان با ۲۸۰ واحد شهری و روستایی دولتی و خصوصی و ۲۳۰ نیرو و ۲۹۰ نیروی پیمانکار در بخش های قبول و مبادله و رهسپاری و توزیع، به عنوان بزرگترین شبکه ارتباطی استان سهم قابل توجهی از ارتباطات استان را عهده دار است.
مدیرکل پست استان مرکزی تصریح کرد: در یکسال گذشته بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مرسوله در پست استان جابجا شده که ۵۰ درصد مرسولات، صادره و ۵۰ درصد مرسولات وارده است.
عباسی ادامه داد: به طور متوسط میانگین روزانه حدود ۱۵ هزار مرسوله در سطح پست استان جابجا می شود و ترافیک کاری پست نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است. بیشترین رشد مربوط به سرویس های الکترونیکی و پست ویژه بوده است.
عباسی تاکید کرد: به جهت رفاه حال مردم و قابل دسترس بودن خدمات پستی، ۱۵ سرویس پستی به صورت الکترونیک ارائه می شود که ۱۳ درصد ترافیک کاری پست استان محسوب می شود، این سرویس ها نسبت به سال قبل ۶۵ درصد رشد داشته است.
وی در خصوص کدپستی ۱۰ رقمی بیان کرد: هیچ مکانی در سطح شهر و روستا در استان وجود ندارد که فاقد کدپستی ۱۰ رقمی باشد. با استفاده از زیرساخت های کدپستی ۱۰ رقمی تکمیل بانک اطلاعاتی جینف در دست اقدام و پیگیری است.
مدیرکل پست استان مرکزی اضافه کرد: در ایام اربعین در خصوص توزیع به موقع گذرنامه ها با جدیت تمام اقدامات لازم صورت گرفت و در این ایام حدود ۳۲ هزار گذرنامه به موقع تحویل زائرین شد.
عباسی با تاکید بر اینکه هیچ نقطه کوری جهت ارائه خدمات پستی وجود ندارد، تاکید کرد: تمام خدمات در ۳ شیف کاری بدون وقفه و به بهترین شکل ممکن با امنیت و دقت بالا ارائه می شود.
عباسی با اشاره به اقدامات هفته پست بیان کرد: حدود ۳ هزار کارت تخفیف هزینه های پستی در هفته پست در سطح استان ارائه می شود که از ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف را شامل می شود.
وی ادامه داد: پیگیری جدی پروژه "جینف" در راستای تکمیل بانک اطلاعاتی و توسعه دولت الکترونیک، گسترش و توسعه خدمات پستی در نقاط روستایی، استفاده از تجهیزات به روز در ۴ مرحله پستی، بهسازی نوسازی واحدهای پستی، تعامل و همکاری با سازمان ها و ادارات به جهت خدمات نیابتی و توسعه آموزش در راستای خدمات دهی بهتر و بیشتر از جمله اقداماتی است که برای یکسال آینده در دستور کار قرار دارد.
عباسی افزود: با توجه به تغییر رویکرد پست دنیا به سمت خدمات الکترونیکی و کالا و بسته، شرکت ملی پست زیرساخت های لازم را ایجاد کرده و با توسعه ناوگان ترابری و مکانیزه کردن کامل ۴ مرحله پستی توانسته جایگاه خود را در بین کشورهای عضو اتحادیه ارتقا دهد.
مدیرکل پست استان مرکزی اضافه کرد: پست استان ظرف ۴ سال گذشته از استان های اول تا ششم کشور بوده و شکایت های مردمی در پست استان مرکزی نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد کاهش داشته است.
انتهای پیام