پیشنهاد ادغام شماره‌های امدادی/ کروکی الکترونیک در سراسر کشور اجرا خواهد شد

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به پیشنهاد فرمانده فراجا خواستار ادغام شماره‌های امدادی شد.

به گزارش ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر در همایش تجلیل از برترین‌های پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های نورالرضا در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: امروز این همایش برای تقدیر از برترین‌های ترافیکی برگزار شد. واقعیت این است که تمام ۸۵ میلیون جمعیت کشور هر کدام به نوعی کاربر ترافیکی هستند و پلیس با این جمعیت به صورت شبانه روز در ارتباط مستقیم و غیرمستقیم قرار دارد. ما امیدواریم روزی تمام این جمعیت را به عنوان برترین‌های ترافیکی معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد حمل و نقل در کشورمان به صورت زمینی و جاده‌ای انجام می‌شود، گفـت: سفرهای ریلی،هوایی و دریایی تنها هشت درصد باقی را به خود اختصاص داده است. همین موضوع اهمیت حوزه ترافیک و راهنمایی و رانندگی را به خوبی نشان می‌دهد.آمارها نشان می‌دهد که ما در سال گذشته بیش از هشت میلیارد تردد در سطح جاده‌های کشور داشتیم که آمار بالایی است. در این شرایط ما باید بتوانیم تا طبق قانون آمار تصادفات فوتی را ۳۰ درصد کاهش دهیم.

هادیانفر افزود: خب برای تحقق این آمار و برای دستیابی به این امر، با چالش هایی مواجه هستیم که جلوگیری از واردات خوردرو، سهم یک و نیم درصدی دریچه واردات خودرو و فراموش شدن قانون اسقاط خودرو از جمله این موارد است.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: همچنین بیش از ۴۲ میلیون وسیله نقلیه و ۵۰ میلیون گواهینامه در کشورمان داریم که باید برای این‌ها برنامه‌ریزی کرد و در واقع این حجم کار پلیس راهور است که جایگاه خاصی در ارائه خدمات به مردم را به این پلیس داده است.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد فرمانده فراجا برای ادغام شماره‌های امدادی گفت: سردار رادان پیشنهاد دادند تا تمامی شماره‌های امدادی  ادغام شود تا در هنگام بروز حادثه، دسترسی شهروندان به عوامل امدادی از جمله پلیس راحت‌تر انجام شود. امیدواریم این موضوع نیز اجرایی شود.

هادیانفر با اشاره به اجرای طرح کروکی الکترونیک گفت: برای اجرای این طرح در قم ۷۰۰۰ تبلت فراهم شد و به زودی آن را در سراسر کشور اجرا خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه پلیس با چالش منابع و نیروی انسانی هم مواجه است، گفت: روزانه حدود ۳۵ میلیون تردد در کشور داریم که این با آمار نیروی انسانی ما همخوانی ندارد. البته امروز دنیا مسیر دانش روز را دنبال می‌کند و ما در بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای توسعه یافته دیگر کمتر مامور پلیس را در خیابان‌ها می‌بینیم. این موضوع که نشان می‌دهد  که راه درمان ترافیک، علم و فناوری‌های جدید و هوشمند است که البته تامین آن نیازمند صرف اعتبارات لازم است. امروز بسیاری از کشورها از هوش مصنوعی برای مدیریت ترافیک استفاده می‌کنند و تماس انسانی را به حداقل رسانده و در حال کاهش هستند.


انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402071610482
  • خبرنگار : 71431