به گزارش ایسنا، یکی از مهمترین دادههای ورودی هر کسبوکار برای طراحی چنین استراتژیهایی، تحلیل بازیگران کلیدی و رقبای آن شرکت در بازارهای هدف صادراتی است. برای این منظور، دسترسی به پایگاههای اطلاعاتی که بتوان از آنها اطلاعات مختلف مرتبط با چگونگی تجارت و فعالیتهای مرتبط با توسعه بازار رقبا را استخراج کرد، اولویتی دوچندان مییابد.
در این راستا از سوی ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو کارگاه معرفی ابزارهای کلیدی و کاربردی تحلیل رقبای بینالمللی در روز چهارشنبه ۱۹ مهر برگزار میشود و طی آن تلاش خواهد داشت تا با پرداختن به این موضوع و تمرکز بر نیازها و تجارب شرکتهای حوزه «هاردتک»، سرنخها و ابزارهای کاربردی تحلیل رقبا را به شرکتکنندگان معرفی کند.
به نقل از ستاد نانو، ضرورت رصد و تحلیل رقبا، تدوین استراتژیهای رقابتی، استخراج بینشهای راهبردی، تشکیل اتحاد استراتژیک، چگونگی یافتن رقبای جهانی، یافتن رقبای جهانی با استفاده از ابزار پتنت و استفاده از جستوجو در وب و گزارشهای جهانی، یافتن رقبای جهانی با استفاده از شبکههای اجتماعی، تحلیل عملکرد رقبا از موضوعات محوری این کارگاه آموزشی به شمار میرود.
انتهای پیام