مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد:

ارائه خدمات رایگان به ۶۸۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر در لرستان

مدیرکل بیمه سلامت لرستان از ارائه خدمات رایگان به ۶۸۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر در استان خبر داد.

محسن اسدبیگی امروز ۱۵ مهرماه در حاشیه مراسم روز ملی روستا و عشایر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از جمعیت ۱ میلیون و ۸۰۰ هزارنفری استان حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد که از این تعداد نزدیک به ۶۸۰ هزار نفر از جمعیت روستاییان و عشایر به‌صورت رایگان خدمات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۸ مرکز جامع سلامت در سطح استان خدمات ارائه می‌کنند، افزود: تعداد ۱۱۵ مرکز جامع سلامت روستایی در سطح استان متشکل از ۲۰ مرکز در شهر خرم‌آباد، ۶ مرکز در شهر چگنی، ۱۹ مرکز در شهرستان بروجرد، ۱۲ مرکز در شهرستان الیگودرز، ۷ مرکز در شهرستان دورود، ۷ مرکز در شهرستان ازنا، ۱۲ مرکز در شهرستان کوهدشت، ۳ مرکز در چغابل، ۱۰ مرکز در شهرستان نورآباد، ۱۱ مرکز در شهرستان پل دختر و ۸ مرکز در شهرستان الشتر است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به اینکه ۳ مرکز جامع سلامت شهری- روستایی در سطح استان وجود دارد تصریح کرد: ۲ مرکز در شهرستان خرم‌آباد و یک مرکز در شهرستان‌های الیگودرز است.

اسدبیگی خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمت در روستاها تعداد ۱۳۰ کانکس دارویی، ۱۸۸ پزشک، ۱۴۲ ماما و ۱۹ دندانپزشک فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071510110
  • خبرنگار : 50176