نخستین رویداد بازی و سرگرمی در خراسان شمالی آغاز به کار کرد

نخستین رویداد بازی و سرگرمی خراسان شمالی امروز در بجنورد آغاز شد.

 عصر امروز شنبه ۱۵ مهرماه نخستین رویداد بازی و سرگرمی استان همزمان با آغاز هفته ملی کودک در مجتمع طلای سفید با حضور استاندار خراسان شمالی، مدیرکل سرگرمی‌های سازنده کانون‌پرورش فکری کشور و جمعی از مسئولان استان آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در این آیین اظهار کرد: کانون در استان برنامه‌های میان مدتی برای تامین زیرساخت‌ها و اجرای اقدامات فرهنگی هنری دارد.

فرهاد آقا بیگی گفت: بعضی از مراکز کانون پرورش فکری از دهه ۸۰ راکد مانده بود و بعضی امکانات مورد نیاز نیز وجود نداشت که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرمانداران و سایر مسئولان، زیرساخت‌های مراکز در تمام شهرستان‌های استان به اتمام می رسد.

وی افزود: ایجاد مراکز تخصصی نیز در دستور کار قرار گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به مرکز آفرینش‌های هنری و سالن تئاتر ویژه کودک اشاره کرد که احداث شد و در ادامه نیز خانه بازی و سینمای کودک نیز راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه تئاتر کودک توانستیم از یک تئاتر حمایت کرده و همچنین یک تئاتر نیز تولید کنیم که سبب شد امسال با کشور وارد تعامل شده و برای تولیدات کودک همکاری داشته باشیم.

آقا بیگی همچنین گفت: در بخش قصه نیز پویش قصه گویی از سه سال گذشته را راه اندازی کرده‌ایم که آبان ماه امسال میزبان جشنواره استانی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: در حوزه بازی نیز با توجه به کمبودهایی که احساس می‌شد، از این ابزار قدرتمند برای اجتماعی کردن و انتقال مفاهیم تربیتی به کودکان بهره گرفتیم که برگزاری نخستین رویداد بازی و سرگرمی در استان با حمایت‌های مجموعه طلای سفید و مسئولان استان از جمله آن است.

وی تاکید کرد: این رویداد در ۲۰۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود و در آن بازی‌های فکری، جسمی، حرکتی خلاقانه، بومی محلی، رایانه‌ای، هوش فضایی و غیره وجود دارد و از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب هفته جاری آماده حضور کودکان و خانواده‌های آن‌ها خواهد بود تا با بازی‌های استاندارد آشنا شده و اوقاتی خوش و مفرح داشته باشند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402071510062
  • خبرنگار : 50444