انتخابی یورو ۲۰۲۴

ایتالیا با اسپالتی برای جبران مافات وارد می‌شود

لوچانو اسپالتی فهرست تیمش را برای حضور در انتخابی یورو ۲۰۲۴ اعلام کرد که مارکو وراتی غایب بزرگ این تیم است.

به گزارش ایسنا و به نقل از فوتبال ایتالیا، ایتالیا با هدایت روبرتو مانچینی شروع ضعیفی در رقابت‌های مقدماتی یورو داشت. پنج روز پس از استعفای شوکه‌کننده روبرتو مانچینی از سرمربیگری ایتالیا، لوچانو اسپالتی هدایت آتزوری را بر عهده گرفت و اکنون وظیفه‌اش احیای این تیم است.

هدف اصلی اسپالتی کسب سهمیه حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ است که قرار است در کشورهای ایالات متحده، کانادا و مکزیک برگزار شود. پس از این‌ که ایتالیا جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ را از دست داد، انگیزه زیادی برای حضور در دوره بعد بازی‌ها دارد.

اکنون اسپالتی فهرست نفراتش را برای دیدارهای پیش روی ایتالیا اعلام کرد که نکته جالب حضور مویس کین در این فهرست است. مویس کین، مهاجم یوونتوس از غیبت چیرو ایموبیله استفاده کرد و در این اردو حاضر می‌شود. سرمربی سابق ناپولی همچنین برای اولین بار  دستینی اودوگی ۲۰ ساله را به اردوی آتزوری دعوت کرد. این بازیکن جوان در تیم تاتنهام درخشش خوبی داشته است.

این مربی همچنین تصمیم گرفته است مارکو وراتی، هافبک کهنه کار را که از پاری سن ژرمن به العربی قطر نقل مکان کرد را به اردوی لاجوردی‌پوشان دعوت نکرد.

پس از از دست دادن جام جهانی سال گذشته، ایتالیا، قهرمان اروپا شروع ضعیفی در رقابت‌های مقدماتی یورو تحت هدایت روبرتو مانچینی داشت و در  خانه به انگلیس باخت. ایتالیا در گروه C با شش امتیاز کمتر از انگلیس و بالاتر از اوکراین و مقدونیه شمالی در رده دوم است.

فهرست ایتالیا برای انتخابی یورو

دروازه‌بانان: جانلوئیجی دوناروما (پاری سن ژرمن)، الکس مرت (ناپولی)، ایوان پروودل (لاتزیو)، گوگلیلمو ویکاریو (تاتنهام)

مدافعان: فرانچسکو آچربی (اینترمیلان)، الساندرو باستونی (اینترمیلان)، کریستیانو بیراگی (فیورنتینا)، متئو دارمیان (اینترمیلان)، جیووانی دی لورنزو (ناپل)، فدریکو دی‌مارکو (اینترمیلان)، فدریکو گاتی (یوونتوس)، جانلوکا مانچینی (رم)، جورجیو اسکالوینی (آتالانتا)، دستینی اودوگی (تاتنهام)

هافبک ها: نیکولو بارلا (اینترمیلان)، جاکومو بوناونتورا (فیورنتینا)، برایان کریستانته (رم)، داوید فراتسی (اینترمیلان)، مانوئل لوکاتلی (یوونتوس)، ساندرو تونالی (نیوکاسل)

مهاجمان: دومنیکو براردی (ساسولو)، فدریکو کیه‌زا (یوونتوس)، مویس کین (یوونتوس)، جاکومو راسپادوری (ناپل)، جانلوکا اسکاماکا (آتالانتا)، ماتیا زاکانی (لاتزیو)، نیکولو زانیولو (استون ویلا)

ایتالیا ۱۴ اکتبر در باری به مصاف مالت می‌رود که در هر پنج بازی گروه خود شکست خورده است و سه روز بعد به ومبلی سفر کند تا با انگلیس روبرو شود.

اسپالتی پس از این‌که ناپولی را به سومین اسکودتوی تاریخ خود رساند، تنها چند هفته بیکار بود و در نهایت تصمیم گرفت تا به فوتبال برگردد و این بار هدایت ایتالیا را عهده‌دار شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1402071509772
  • خبرنگار : 71460