رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خبر داد

واکسینه شدن بیش از ۲۵ میلیون قطعه طیور در بروجرد

رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد از واکسینه شدن بیش از ۲۵ میلیون قطعه طیور در شهرستان خبر داد.

امین مهدی‌زاده امروز ۱۵ مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه طیور در بروجرد علیه انواع بیماری‌ها واکسینه شد.

وی با بیان اینکه همچنین ۵۵۹ هزار و ۹۰۴ رأس دام علیه انواع بیماری‌ها واکسینه شده است، افزود: در مدت یاد شده امسال ۳۵۵ مورد تست سل و بروسلوز گاوی و حدود هفت هزار مورد واکسیناسیون بروسلوز دام سبک انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد تصریح کرد: چهار هزار و ۷۴۷ مورد واکسیناسیون تب برفکی گاوی، شناسایی ۲۹ هزار و ۵۵۶ رأس دام مبتلا به طاعون نشخوارکنندگان کوچک، واکسیناسیون بروسلوز گاو و گوساله سه هزار و ۸۰۲ رأس از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: واکسیناسیون بروسلوز بره در قالب ۲۰ هزار و ۸۸۹ رأس و تست مشمشه اسب ۱۴۷ رأس نیز در سال جاری انجام شد.

وی اضافه کرد: در این مدت کار نظارت و بازرسی کشتارگاهی ۳۷ هزار و ۲۴۵ رأس دام و نظارت و بازرسی ۲ میلیون و ۶۷۲ هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد بیان کرد: همچنین تست هاری از ۳۰۸ قلاده سگ و واکسیناسیون تب برفکی گوسفندی و بزی ۱۵۰ هزار رأس دام در این مدت صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071509687
  • خبرنگار : 50175