به گزارش ایسنا، جاکلین مککویید، رئیس اروپایی جنرال موتورز در وبلاگی اعلام کرد که فروش مستقیم این برند پریمیوم به مصرفکننده سوئیس در پنج بازار اروپایی دیگر طی دو سال آینده دنبال خواهد شد و سوئد و فرانسه در ردیف بعدی هستند.
کادیلاک لیریک اولین مدلی خواهد بود که در اختیار رانندگان سوئیسی قرار می گیرد و مککویید افزود که مشتریان میتوانند خرید را به صورت آنلاین در چند دقیقه انجام دهند.
فروش خودروهای الکتریکی در اروپا در حال افزایش است و بیش از یک خودروی جدید از هر پنج خودروی جدید فروخته شده در اتحادیه اروپا در ماه آگوست، کاملاً الکتریکی بودند. رقابت نیز در حال تشدید است و تعدادی از سازندگان چینی خودروهای برقی مصرفکنندگان اروپایی را هدف قرار دادهاند.
چری، خودروساز شماره ۸ چین از نظر حجم فروش در سال ۲۰۲۲،اعلام کرد که طی دو سال آینده سه برند خودرو را در اروپا از جمله برند تمام الکتریکی Exlantix ارائه خواهد کرد.
خودروسازان دیگر، از جمله بیوایدی رهبر بازار و رقبای کوچکتر اکسپنگ و نیو نیز با افزایش رقابت در داخل و کاهش رشد داخلی، برنامههای توسعه اروپا را اعلام کردهاند.
طبق گزارش رویترز، جنرال موتورز در سال ۲۰۱۷، برندهای اوپل و واکسول را که برای دو دهه ضرر کرده بودند، به گروه فرانسوی PSA فروخت. این برندها به سرعت در PSA به سودآوری بازگشتند. PSA بعداً با فیات ادغام شد و استلانتیس را تشکیل داد.
انتهای پیام