عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد

لزوم ساماندهی مهاجران/ بین مهاجر و پناهنده تفاوت است

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که در طرح یا لایحه مرتبط با موضوع اتباع و مهاجران کشورهای خارجی باید تعاریف دقیقی از پناهجو و مهاجر مشخص و برای حضور این افراد در کشور برنامه‌ریزی شود.

مهرداد ویس‌کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا بر لزوم ساماندهی اتباع کشورهای خارجی ساکن ایران تاکید و اظهار کرد: در اصل این‌که باید حساب و کتابی درباره مهاجرین داشته باشیم، تردیدی وجود ندارد و ضرورت این موضوع نیز قطعی است.

وی افزود: کشورها بر اساس یک سری فرهنگ‌ها و ارزش‌ها شکل می‌گیرند و ورود نا همگن و حساب نشده مهاجرین می‌تواند این ارزش‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

ویس کرمی تاکید کرد: زمانی که کشوری در جنگ است، می‌توان بطور موقت و انسان دوستانه اقداماتی نظیر تاسیس اردوگاهی در مرز با این کشور جنگ‌زده انجام داد اما حضور بدون برنامه و مهاجران در آینده ما را با چالش مواجه می‌کند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس تصریح کرد: همواره در موضوعات مختلف باید منافع ملی را در نظر بگیریم و در این چارچوب تصمیم گیری کنیم؛ در همین زمینه نیز در طرح یا لایحه مرتبط با موضوع اتباع و مهاجران کشورهای خارجی باید تعاریف دقیقی از پناهجو و مهاجر مشخص و برای حضور این افراد در کشور برنامه‌ریزی شود.

درباره این موضوع اینجا بیشتر بخوانید.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402071509291
  • خبرنگار : 71489