با حضور علی باقری در مینسک انجام شد؛

برگزاری ششمین دور رایزنی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس پس از یک وقفه طولانی

ششمین دور رایزنی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس پس از یک وقفه طولانی در سطح معاونین وزیران امور خارجه دو کشور در مینسک، پایتخت بلاروس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این دور از رایزنی‌ها علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با آقای« یوگنی شستاکوف»، معاون وزیر امور خارجه جمهوری بلاروس ملاقات و درخصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات دوجانبه و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار اظهار کرد: تحریم‌های یکجانبه غیر قانونی و ناقض حقوق بشر است و مقابله آن، لازمه صیانت از اصول، قواعد و مقررات حقوق بین الملل است.


به گفته وی، کشورهای مستقل مسئولیت سنگینی در دوره گذار از نظم یکجانبه‌گرایی به نظم چندجانبه گرایی دارند و سازوکارهای بین المللی مانند سازمان همکاری شانگهای و بریکس با توجه به ظرفیتی که دارند، می‌توانند بسترساز نظم نوین جهانی شوند.

معاون وزیر امور خارجه بلاروس نیز ضمن اشاره به روابط خوب دو کشور در گذشته و حال، برخی از اقدامات سوء غرب به خصوص إعمال تحریم علیه بلاروس را برشمرد و خواستار استفاده از تجربیات موفق جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تحریم‌ها شد.

در ادامه این نشست موضوعات متنوع سیاسی، اقتصادی و کنسولی در روابط فیمابین و راه‌های توسعه و تحکیم همکاری‌های ایران و بلاروس در حوزه‌های مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دو طرف بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت‌های موجود جهت ارتقای همه جانبه روابط در تمام سطوح به منظور تأمین نظر مقامات عالی دو کشور تأکید کردند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1402071409177
  • خبرنگار : 71038