روز کبودراهنگ آبان‌ماه برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان کبودراهنگ از برگزاری روز کبودراهنگ و گرامیداشت شهدای پنجم آبان سال ۵۷ این شهرستان در آبان‌ماه خبر داد.

مسلم غلامی چهارشنبه ۱۲ مهر در کارگروه فرهنگی و اجتماعی با موضوع هماهنگی اجرای برنامه‌های ستاد اجرایی شهرستانی دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان و برگزاری مراسم روز شهرستان و گرامیداشت یادوخاطره شهدای گرانقدر پنجم آبان ۱۳۵۷ کبودراهنگ، اظهار کرد: روز شهرستان کبودراهنگ و نیز گرامیداشت شهدای پنجم آبان ماه سال ۵۷ در چهارم آبان‌ماه با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در سالن جوان شهرستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: به مناسبت سالروز شهدای پنجم آبان ۱۳۵۷ کبودراهنگ، مدت یک هفته به نام روز شهرستان کبودراهنگ خواهد بود که در این هفته سرکشی از خانواده معظم شهدای پنجم آبان ۵۷ را خواهیم داشت و نمایشگاه دستاوردهای شهرستان در حوزه‌های مختلف برای بازدید عموم مردم شهرستان دایر خواهد بود.

غلامی با اشاره به اینکه در روز شهرستان در پنجم آبان همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرستان کبودراهنگ نقش سازنده‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشته و باید به خوبی این روز بسیار بزرگ در تاریخ ملی ما ثبت و از طریق رسانه‌ها برای عموم مردم بازگو شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان، دیدار با خانواده معظم شهدا با اهدا مدال‌ "سرو" مزین به تصاویر شهدای گرانقدر این شهرستان انجام خواهد شد. 

غلامی همچنین یادآور شد: دیدار با خانواده معظم شهدا از افتخار همه مسئولان است و این دیدارها روحیه جهاد و ایثار در راه خدمت به مردم عزیز را تقویت می‌کند. 

به گزارش ایسنا، پنجم آبان ۱۳۵۷ روز همبستگی، ایثار و شهادت، روزی که تعدادی از مردم غیور و انقلابی کبودراهنگ در مبارزه با رژیم شاهنشاهی تعدادی از آنها به خاک وخون  کشیده شدند و سرآغاز تحقق اراده‌ مردم این سرزمین در راه مبارزه با استکبار، طاغوت و استبداد و به ثمرنشستن اراده‌ ملت بزرگ ایران است و این قیام نقطه‌ عطف مبارزات مردم در برکندن ریشه‌ بیداد در کشور شد و مردم در این روز به خروش آمدند.

همین حضور باعث شد تا امام خمینی(ره) با اطلاع از این قیام مردم، در سخنرانی خود در جمع دانشجویان ایرانی مقیم فرانسه این حرکت انقلابی را ستوده و از آن به عنوان نقطه پایانی رژیم پهلوی یاد اعلام کند که این سخنرانی تاریخی در کتاب صحیفه نور، جلد چهارم در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده و امام راحل در این سخنرانی با بیان جملاتی زیبا و با ارزش و ماندگار، مردم ولایتمدار کبودراهنگ را مورد لطف و تفقد خود قرار دادند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402071208375
  • خبرنگار : 50037