با حضور رئیس مجمع تشحیص مصلحت نظام؛

همایش ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی در دانشگاه علم و فناوری بهشهر برگزار شد

با حضور رئیس مجمع تشحیص مصلحت نظام، همایش ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی در دانشگاه علم و فناوری بهشهر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران امروز ۱۲ مهر ماه در همایش ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی که در دانشگاه علم و فناوری شهرستان بهشهر برگزار شد، اظهار کرد: آیت الله شیخ محمد کوهستانی، عالم فراقلم، کلامشان سرشار از حکمت و اخلاص بوده است.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی با اشاره به اینکه برای برگزاری این کنگره و جمع آوری مقالات بیش از سه سال زحمت کشیده شد، افزود: مقالات متعددی به کنگره رسیده که برگزیده‌های آن به صورت یک مجموعه مقالات به چاپ رسیده است.

این مسئول از خصوصیات بارز عالم ربانی آیت الله کوهستانی ‌را مامن بودن  مردمی دانست که به او پناه می‌بردند، یادآور شد: آیت الله کوهستانی اهل سِر بود و اسرار را در دل نگه می‌داشت؛ تاکنون اسناد و آثاری که جمع آوری شده است یک درصد از ۱۰۰ درصد ایشان است.

 آیت الله لائینی تصریح کرد: بهترین تعریفی که آیت الله کوهستانی از مسئولان داشتند این بود که می فرمودند، این فرد دزد نیست؛ در زمان حاضر تعریف ما برای یک مسئول همین است.

استاندار مازندران نیز این همایش با اشاره به حضور آیت‌الله صادق لاریجانی به عنوان میهمان جلسه اظهار کرد: تکریم از شخصیت‌های ماندگار تاریخ راهی برای کسب معرفت است.

سید محمود حسینی پور افزود: هرچند صاحبان علم جلیل از عالمان و اندیشمندان بزرگ دینی نیازی به تکریم و بزرگداشت ندارند، اما مردم به واسطه‌ی آشنایی  با عالمان، معرفت دریافت کنند.

استاندار مازندران، پیام آیت‌الله رییسی را به مناسبت برگزاری این همایش ملی قرائت کرد. در بخشی از این پیام آمده است، آیت الله کوهستانی با اخلاص و روحیه جهادی، توکل به خدا و ایثار توانست خدمات ماندگاری را در عرصه ترویج معارف الهی ارائه کند.

همچنین این عالم ربانی با تربیت شاگردان علوم دینی در ملک شخصی خود که به عنوان حوزه علمیه بود، (در روستای کوهستان از توابع شهرستان بهشهر) دارایی خود را وقف علم آموزی و انتقال دانش به طلاب و جویندگان معارف اسلامی نمود و این حرکت ارزشمند وارسته ماندن در خط اسلام بود.

آیت الله کوهستانی در این مسیر ترویج دین، پایدار و شخصیت برجسته ای بوده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402071207944
  • خبرنگار : 50199