«ژنرال آرماگدون» دیده شد

روزنامه‌نگاران حضور ژنرال سوروویکین و خانواده او در یکی از کلیساهای نزدیک مسکو را ثبت کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه‌نگاران تلاش کرده‌اند تا بفهمند که ژنرال "سرگئی سوروویکین" که مدت‌ها از انظار عمومی ناپدید بود، اکنون کجا مشغول به کار است.

تصویر منتشر شده از او نشان می‌دهد که به شدت وزن کم کرده است.

اما او از صحبت با روزنامه نگاران امتناع کرده و فقط گفت: من برای سرزمین پدری خدمت می‌کنم. دیگر صحبتی ندارم.

ژنرال سرگئی سوروویکین، یکی از فرماندهان ارشد روسیه، از زمانیکه نیروهای واگنر به سمت مسکو حرکت کردند تا مدتی قبل در انظار عمومی دیده نشده بود.

وی به دلیل شیوه‌های بی‌رحمانه‌ای که هنگام فرماندهی عملیات نیروهای روسی در سوریه به کار می‌برد، به "ژنرال آرماگدون یا آخرالزمان" معروف شده بود.

ژنرال سوروویکین، فرمانده نیروهای هوافضای روسیه و معاون فرمانده نیروهای این کشور در اوکراین بود و از اکتبر ۲۰۲۲ تا ژانویه ۲۰۲۳ فرماندهی کل نیروهای روسی در اوکراین را برعهده داشت.

در ۲۴ ژوئن ۲۰۲۳، پس از آغاز حرکت نیروهای واگنر به سمت مسکو، او در ویدئویی از این نیروها خواست تا از خواست و فرمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیروی کنند و به پایگاه خود بازگردند. او هیچ نشان و درجه‌ای بر لباس خود نداشت و پریشان و فرسوده به نظر می‌رسید.

در یکی از گزارش‌های نیویورک تایمز، بر اساس یک جلسه توجیهی اطلاعاتی ایالات متحده، آمده که ژنرال سوروویکین از پیش از شورش واگنر، از این مساله اطلاع داشته و مقام‌ها از او بازجویی می‌کرده‌اند تا ببینند آیا او با آن‌ها همدست بوده است یا نه.

در این میان، یوگنی پریگوژین، رهبر کشته شده واگنر نیز گفته بود، ژنرال سوروویکین نقش ویژه‌ای برای برقراری ارتباط بین گروه واگنر و فرماندهان نظامی روسیه به عهده داشت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402071207942
  • خبرنگار : 71129