معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

ارتقای کیفیت آموزش با اولویت مدارس دولتی/ بهسازی و شاداب‌سازی این مدارس

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به‌دنبال تحقق عدالت آموزشی در راستای ارتقای کیفیت آموزش با اولویت مدارس دولتی هستیم گفت: این در حالیست که بهسازی و شاداب سازی فضای مدارس نیز با اولویت مدارس عادی دولتی صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی کاظمی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، و با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جاری حدود ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز در مدارس حضور یابند افزود: با تلاش ۸ ماهه، شرایط برای پذیرایی بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه از دانش‌آموزان فراهم شد. دسترسی آموزشی حداقل اقدام در تحقق عدالت آموزشی و تربیتی است و به‌دنبال تحقق این امر در راستای ارتقای کیفیت آموزش با اولویت مدارس دولتی هستیم.

وی با اشاره به ساماندهی بیش از ۹۳۰ هزار فرهنگی، در خصوص توزیع کتابهای درسی گفت: بیش از ۱۵۳ میلیون جلد کتاب جهت توزیع میان دانش آموزان مقاطع مختلف چاپ شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید کرد که بهسازی و شاداب سازی فضای مدارس به منظور افزایش علاقه‌مندی دانش آموزان در مدارس با اولویت مدارس عادی دولتی صورت گرفته است.

کاظمی درخصوص پویش مهر اظهار کرد: همواره دستاوردهایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه نظام آموزشی کشور وجود داشته که گاها دانش‌آموزان در جریان آن‌ها نیستند برای مثال جمهوری اسلامی ۲۲۰ درصد نسبت به گذشته دسترسی آموزشی را برای دختران را افزایش داده است و یا رویکرد تربیت دانش‌آموزان پژوهشگر، خلاق و نوآور در پژوهشسراهای دانش‌آموزی در حال انجام است. با همین نگاه رئیس جمهور امسال به جای اینکه سوال مشخصی را مطرح کنند، راه را برای مشارکت دانش‌آموزان و اولیاء تحت عنوان پویش مهر باز گذاشته‌اند.

وی در برنامه‌ای تلویزیونی در مورد وضعیت مدارس شبانه‌روزی نیز گفت: رغبت اولیاء به این موضوع بر اساس بستر فرهنگی خانواده متفاوت است. اما خوشبختانه شرایط و بستر لازم در این زمینه به صورت کامل مهیا شده است. برخی از مدارس شبانه روزی نمونه دولتی هستند که خدمات متفاوتی برای دانش‌آموزان مستعد فراهم کرده‌اند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در مورد توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی و بهبود وضعیت آن‌ها گفت: یکی اولویت‌های ما همواره توسعه متوازن رشته‌ها بوده است. در این موضوع باید بحث علاقه‌مندی و نیاز کشور به درستی در نظر گرفته شود. در این زمینه نیاز است که ما رشته‌های علوم پایه و به خصوص رشته ریاضی - فیزیک را که در سیزده سال اخیر روندی کاهشی داشته است را تقویت کنیم. ما در سال گذشته حدود ۱.۸ درصد افزایش در سهم پایه دهم داشتیم و امسال نیز شاهد توسعه حداقل ۱.۵ درصدی نیز خواهیم بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402071006514
  • خبرنگار : 71244