تجلیل از آتش نشان در رشت

در مراسمی از ۵۰ آتش نشان و خانواده‌های معزز شهدای آتش نشان رشت به مناسبت بزرگداشت روز ملی آتش نشانی و ایمنی قدردانی شد.

آیین گرامیداشت مقام آتش نشان به مناسبت روز ملی آتش نشانی و ایمنی امروز در سالن شهدای انتظامی واقع در فلکه انتظام رشت برگزار شد.

کیا عاشوری، فرماندار شهرستان رشت در آیین مذکور با تبریک تقارن روز ملی آتش نشانی و ایمنی با هفته وحدت، اظهار کرد: آتش‌نشانان در زمره انسان‌هایی هستند که از آسایش خود می گذرند و آسایش و امنیت دیگران را رقم می زنند.

وی آتش‌نشانان را مصداق بارز ایثارگری خواند و افزود: آسایش موجود در جامعه را مرهون جانفشانی آتش‌نشانان و خانواده‌های آنها هستیم.

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز، آتش نشانان را سربازان امنیت و آرامش شهر دانست و عنوان کرد: آتش نشانان دلاور همواره در مواجهه با هر خطر و بحرانی عاشقانه به قلب حادثه می‌روند.

وی با تاکید به اینکه آتش‌نشانی شغلی مقدس است تصریح کرد: آتش‌نشانان در دو مقوله اطفای حریق و امداد و نجات تلاش می‌کنند و در دوران جنگ تحمیلی نیز ثابت کردند که جان و مال همنوعان و حفظ منافع و اقتدار کشور برایشان از هر چیز دیگری عزیزتر است.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به شهدای آتش نشان دوران جنگ تحمیلی، بیان کرد: ۲۴۵ آتش نشان شهید تاییدی بر حضور غیرتمندانه دلاورمردان آتش‌نشان در دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای ششم و شهردار رشت قدردان رشادت های آتش نشانان غیور شهرداری رشت هستند، افزود: شورای ششم همواره حامی آتش نشانان خدوم است و ان شاءالله بتوانیم با اقداماتی اثرگذار در کنار ادای دین، بخشی از دغدغه های این عزیزان را برطرف کنیم.

رحیم شوقی، شهردار رشت نیز در این آیین، گفت: آتش نشانان در سخت‌ترین شرایط محیطی به یاری حادثه دیدگان می‌شتابند و به انجام عملیات امدادرسانی می پردازند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آتش نشانانی که جان خود را برای نجات شهروندان فدا کردند، افزود: طی سال‌های گذشته حوادث تلخ حریق پالایشگاه آبادان در جنگ تحمیلی، متروپل و پلاسکو که آتش نشانان بسیاری جان خود را برای حفظ جان و مال مردم فدا کردند، از ذهن ها پاک نمی‌شود.

شهردار رشت با بیان اینکه حفظ ایمنی و سلامت آتش نشانان هنگام عملیات در آتش سوزی ها و حوادث برای مسئولان حائز اهمیت است، تصریح کرد: نگرانی خانواده آتش نشانان هنگامی که برای انجام ماموریت اعزام می‌شوند، را درک می‌کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402070805487
  • خبرنگار : 50603