/شهدای علمی؛ ستارگان سپهر دانش/

مهم‌ترین موضوع در خصوص شهدای علمی، معرفی «هدف» آنهاست

عضو هیات‌ علمی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران تاکید کرد: مهم‌ترین موضوع در خصوص شهدای علمی، معرفی هدف آنهاست. مادامی که این موضوع شکل نگیرد به شناخت واقعی از شهدای علمی نمی‌رسیم.

دکتر مجید کابلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جایگاه شهدای علمی گفت: متاسفانه توجه به این افراد فقط در مناسبت‌ها و ایام خاص است و آنها فقط در این ایام در کانون توجه قرار می‌گیرند.

استاد گروه ژنتیک پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با بیان اینکه متاسفانه برخورد با شهدای علمی دوگانه است، اظهار کرد: برخی افراد، شهدای علمی را چنان قدسی و آسمانی معرفی می‌کنند که گویا هیچگاه آنها زمینی نبوده‌اند و در میان انسان‌ها حضور نداشته‌اند. از طرف دیگر نیز، برخی از آن طرف بام می‌افتند و نسبت به شهدای علمی بی‌توجه هستند. 

وی با بیان اینکه برای معرفی شهدای علمی باید با نزدیکان آنها گفت‌وگو کنیم، افزود: برای معرفی شهدای علمی باید با افرادی که با آنها مراوده داشته‌اند، گفت‌وگو کنیم. شهدای علمی همانند دیگر انسان‌ها هستند اما برای رسیدن به هدفی که برای خود تعریف کرده‌اند از عزیزترین داشته خود یعنی «جانشان» گذشته‌اند. 

دکتر کابلی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید با افرادی که در زندگی آنها حضور داشته‌اند، گفت‌وگو کنیم. معرفی این افراد نباید به مناسبت‌های آیینی و سالگشتی محدود شود. زیرا مسائل و موضوع‌ها مختلف با شعارزدگی زودگذر می‌شوند. من به سخن امام خمینی(ره) اشاره می‌کنم که می‌فرمودند اجازه ندهید که پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در پیچ و خم‌های روزمره گم شوند. ما درگیر این پیچ و خم‌ها شده‌ایم. 

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۰۶:۱۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402070805428
  • خبرنگار : 71664