محمد رسولی در گفتوگو با ایسنا به اهمیت رویداد ملی «نما» اشاره و اظهار کرد: این رویداد یکی از اتفاقات مهم حوزه نوآوری زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان بوده که مخفف کلمات «نوآوری مشارکتهای اجتماعی» است.
وی صحبت کردن با جوانان دغدغهمند ۱۸ تا ۲۵ سال فعال، خلاق و صاحب ایده را یکی از وظایف دست اندرکاران برگزاری این رویداد دانست و ادامه داد: از میان این صحبتها راه حل چگونگی توسعه مشارکتهای اجتماعی در زمینههای مختلف مطرح میشود.
دبیر اجرایی رویداد ملی «نما»، بهرهمندی از گذرگاه نوآوری را از دیگر اهداف این رویداد برشمرد و افزود: فراخوان سراسری رویداد در اردیبهشت ماه سال جاری منتشر و تا پایان زمان ثبت نام در تیرماه، بالغ بر ۴۲۳ تیم ایدههای خود را برای شرکت در آن ارائه کردند.
وی با تأکید بر اینکه پس از غربال ۷۴ تیم برای شرکت در پنج پهنه کشور باقی ماندند، خاطرنشان کرد: پس از گفتوگو با تیمها در پهنههای شمال غرب در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز و شمال شرق در استان گلستان و شهر گرگان مشخص شد که آنها از تواناییهای بالایی برخوردارند.
رسولی میانگین حضور تیمها در پهنه شمال شرق را ۲۲ تا ۲۳ سال عنوان کرد و گفت: این طیف سنی دغدغه دارند و علاوه بر دانش، پای کار بوده و ایدههای خود را تست کردهاند و در تلاش هستند تا ایدههای خود را اجرایی کنند.
مدیر خانه خلاق نوآوری دال با اشاره به اینکه حاضران در تیمها هر روز بهتر میشوند، اضافه کرد: قطعاً تا چند سال آینده نسلی پرتوان از میان جوانان حاضر در رویداد ملی نما تولید خواهد شد.
وی رویداد «نما» را به یک «بذر» تشبیه و تصریح کرد: این بذر که «نوآوری» را به همراه دارد در ذهن جوانان کاشته میشود و این را باید مدنظر داشته باشیم که این «بذر» نیازمند آبیاری، مراقبت و رشد دارد تا افراد تبدیل به کارآفرین شوند.
رسولی، حمایت همه جانبه ارکان و دستگاه های حاضر در رویداد «نما» از جوانان حاضر را بسیار حائز اهمیت برشمرد و یادآور شد: برای اینکه جوانان وارد مشارکتهای اجتماعی شوند باید فضا را برای آنها فراهم کرد.
انتهای پیام