مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی:

نخستین تجربه ما در لغو روادید به خوبی انجام شد

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، پس‌ از استقبال از تیم گردشگری روسی در فرودگاه امام خمینی گفت: اولین گردشگران روسی پس از انعقاد قرارداد ایران با روسیه مبنی بر لغو روادید گردشگری دو طرفه به کشور ما آمدند.

 لیلا اژدری امروز، ۵ مهر در حاشیه همایش گردشگری بین‌المللی که در بابلسر در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لغو روادید سفرهای توریستی به این صورت است که ما بین ۵ تا ۵۰ نفر را پذیرش می‌کنیم که بدون ویزا می‌توانند وارد ایران شوند و بالعکس گردشگران ایرانی می‌توانند بدون روادید از جاذبه‌های روسیه بازدید کنند.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: در این سفر دو گروه دولتی و غیر دولتی به ایران آمده‌اند که گروهی از سوی وزارت توسعه اقتصادی هستند و بخش گردشگری نیز زیر نظر این وزارتخانه فعالیت می‌کند. همچنین گروه دیگر هم تعدادی از رؤسای آژانس‌های مسافرتی روسیه را شامل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: این گروه روسی میهمان استان مازندران هستند که بلافاصله پس از خروج از فرودگاه راهی شهر بابلسر می‌شوند و در هتل میزبان استقرار می‌یابند.

وی با اعلام اینکه برنامه‌های بسیار متنوعی را همکاران ما در استان مازندران با کمک استاندار محترم برای این گروه در نظر گرفته‌اند، گفت: همانطور که می‌دانید ۵ مهر روز جهانی گردشگری است و به همین مناسبت برنامه‌ای با شکوه و بسیار خوب در هتل میزبان بابلسر برگزار خواهد شد که افتتاح نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، برگزاری فستیوال غذا و تورهای آشنایی با نقاط مختلف استان مازندران از مهم‌ترین برنامه‌هاست.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی افزود: این برنامه‌ها تا شنبه ادامه خواهد داشت و با اتمام این سفر، آن‌ها از طریق فرودگاه امام(ره) تهران به روسیه باز می‌گردند.

 اژدری یادآور شد: این گروه گردشگری پیشرو هستند و در حین بازدید از جاذبه‌های مختلف مازندران، اقدام به تولید محتوا (عکس، فیلم، پست های اینستاگرامی و سایر پلتفرم ها) خواهند کرد تا در کشور خود انتشار دهند و مازندران و ایران را برای مشتریان و گردشگران روس معرفی کنند.

وی در پایان بیان کرد: این اولین تجربه ما در لغو روادید است و هر کاری در آغاز نگرانی‌هایی دارد ولی خوشبختانه با یاری خدا این اقدام به خوبی انجام شد.

اژدری با بیان اینکه برای لغو روادید همه نهادهای مرتبط همکاری مناسبی داشتند، افزود: اما این آغاز کار است و ما به دنبال این هستیم که لغو روادید را کشورهای دیگر نیز تسری دهیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402070503534
  • خبرنگار : 50618