به گزارش ایسنا، علی قاسم پور روز چهارشنبه پنجم مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به لایحه خرید اتوبوسهای برقی اظهار کرد: کرج قبلا تجربه تلخی در خصوص راه اندازی اتوبوس برقی داشته است.
قاسم پور افزود: کلانشهر کرج پایلوت اتوبوسهای برقی کشور شده که ظاهرا زیبا است ولی آیا زیر ساخت اتوبوس برقی، آموزش راننده ، شرایط جغرافیایی و سایر موارد در نظر گرفته شده است؟
وی با بیان اینکه باید قبل از شروع هر کاری زیر ساخت آن ایجاد شود، خاطرنشان کرد: برای اینکه ۲۰۳ میلیارد تومان قرارداد سازمان شهرداریها در موعد بودجههای دولتی برنگردد برای پروژه اتوبوس برقی شرط گذاشته شد، که طبق آن دو برابر قیمت اعتبار موجودی باید توسط شهرداری گذاشته شود.
قاسم پور با اشاره به اینکه هر دستگاه اتوبوس ۱۵ میلیارد تومان قیمت دارد و محل ردیف آن مشخص نیست، عنوان کرد: تولید اتوبوس برقی، انحصاری نیست و چند شرکت از جمله شرکت عقاب آن را را تولید میکند.
عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه توسعه ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی از وظایف شورا و شهرداری است، افزود: شهرداری با این میزان هزینه میتواند دو اتوبوس گازوئیلی یورو ۵ خریداری کند و به سرعت حمل و نقل شهری کمک شایانی شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر نفر مسافر ۴۵ دقیقه در ایستگاه اتوبوس منتظر میماند و این اصلا درست نیست ما باید به انسان محوری توجه ویژه ای داشته باشیم.
قاسم پور تاکید کرد: این مصوبه به نفع شهر نیست و باید اول به فکر ایجاد زیرساختهای لازم در این خصوص باشیم و بعد طرح را اجرا کنیم.
انتهای پیام