به گزارش ایسنا، بیتا کیامهر-مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با اشاره به الزام صدور الکترونیکی مجوزهای کسب و کار اظهار کرد: کلیه مجوزهای کاغذی که توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران در ۹ عنوان صادر شده، صرفا تا پایان امسال دارای اعتبار است و دارندگان این مجوزها ملزم هستند برای دریافت شناسه یکتا یا QR code، مجوز کاغذی خود را به مجوز الکترونیکی تبدیل کنند.
وی با بیان این که مطابق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار کشور، مجوزهای کسب و کارهایی که فاقد شناسه یکتا باشند از آغاز سال ۱۴۰۳ از اعتبار ساقط می شوند و قادر به ادامه فعالیت نیستند، گفت: در مرحله اول، پنج مجوز شامل گواهی ارزیابی امنیتی محصولات نرمافزاری، گواهی رتبهبندی ارائهدهنده خدمات ممیزی مراکز داده، گواهی صلاحیت نهادهای ارائه خدمات ممیزی مراکز داده، گواهی فنی محصولات نرمافزاری و گواهی سلامت و احراز اصالت نرمافزار قادر به ثبت درخواست QR code بابت مجوزهای صادره هستند و جهت پروانههای خدمات امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در چهار حوزه مدیریتی، فنی، عملیاتی و آموزشی، متعاقبا اطلاعرسانی لازم انجام خواهد شد.
کیامهر چگونگی فرآیند دریافت شناسه یکتای مجوز را چنین تشریح کرد: دارندگان مجوزهای کاغذی سازمان فناوری اطلاعات ایران در وهله نخست میبایست به نشانی mojavez.ir مراجعه کنند و فرم درخواست اصالت گواهی مجوز خود را تکمیل نمایند. پس از تکمیل اطلاعات، فرم درخواست برای سامانه خدمات الکترونیک (درگاه تخصصی) سازمان فناوری اطلاعات ایران ارسال میشود. پس از صحت سنجی و بررسی مجوز توسط کارشناسان مربوطه، نتیجه به درگاه ملی مجوزها ارسال میشود و در صورت تایید شناسه یکتای مجوز، یا همان QR code صادر میشود.
طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات، مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد با جایگزینی مجوز الکترونیکی به جای مجوزهای کاغذی و قدیمی، متقاضیان اخذ خدمات از دارندگان مجوزهای سازمان فناوری اطلاعات ایران میتوانند با مراجعه به نشانی qr.mojavez.ir نسبت به استعلام اصالت مجوز و جزییات آن آگاه شوند.
انتهای پیام