طالب محمدی در گفتوگو با ایسنا از غنی سازی اوقات فراغت ۴۳۰ دانش آموز با نیاز ویژه استان در تابستان امسال خبر داد.
وی رویکرد اصلی در فعالیتهای تابستانی را آموزش مهارتهای زندگی با تکیه بر شعار "دانش آموز پویا، تعالی، توانایی و فردایی بهتر در سایه تدبر و بصیرت قرآنی" عنوان کرد و افزود: این فعالیتها از یکم تیرماه تا ۲۰ شهریورماه جاری برگزار شد.
محمدی گفت: تابستان امسال ۱۷ پایگاه فعالیتهای تابستانی به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان و غیر متمرکز در سالنهای ورزشی اداره کل بهزیستی، کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراکز آموزش فنی و حرفهای و هیأتهای ورزشی جانبازان و معلولین، نابینایان و ناشنوایان در راستای کیفیت بخشی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه دایر شد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به غنیسازی اوقات فراغت به عنوان یکی از مهمترین فرصتهای تربیتی تصریح کرد: برنامهریزیهای لازم برای حضور ۷ گروه دانش آموزان با نیازهای ویژه دختر و پسر در تابستان جاری در پایگاههای فعالیتهای تابستان انجام شد.
وی با بیان اینکه فعالیتهای تابستانی مبتنی بر ساحتهای ۶ گانه سند تحول و مهارتهای زندگی است، گفت: تقویت هویت ملی و دینی، استمرار فعالیتهای فرهنگی، تربیت بدنی، مهارتی و آموزشی از اهداف برنامههای تابستانی اوقات فراغت است.
محمدی خاطرنشان کرد: با تقویت مهارتهای این دانش آموزان صرفنظر از محدودیت آنها میتوان ظرفیتهای ارزشمندی را در زمینههای مختلف آموزشی، فرهنگی، هنری را در آنان شناسایی و در جهت تقویت آن گام برداشت.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تقویت هویت ملی و دینی، ایجاد شور و نشاط، شناسایی و هدایت استعدادها، پرورش خلاقیت و آموزش مهارتهای فردی و اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه را از مهمترین برنامههای این پایگاهها عنوان کرد و گفت: غنیسازی اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان فرصتهای بزرگ یادگیری، تربیت تمام ساحتی و رشد همه جانبه آنان را در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در تابستان مدرسه تعطیل است اما تربیت و پرورش تعطیل نیست، افزود: برنامههای غیررسمی و بدون اجبار تاثیری به مراتب بیشتر درروند تقویت و پیشرفت دانش آموزان دارد.
محمدی با بیان اینکه برنامههای تابستانی آموزش و پرورش یکی از برنامههای مهم و اساسی دستگاه تعلیم و تربیت است، عنوان کرد: فعالیتهای تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی و هدایت استعدادها و مهارتهای دانشآموزان، تثبیت یادگیری و ارتقاء مهارتهای فردی و اجتماعی دانش آموزان است.
انتهای پیام