محسن هرمزی در گفت و گو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت راهاندازی پایانه جدید شرق با اشاره به اینکه توجه به ضرورت تکمیل و راهاندازی هرچه سریعتر پایانه جدید شرق و همچنین نیاز به احداث بخش توسعه شرقی خط ۲ مترو تا پایانه جدید شرق، ادامه عملیات عمرانی و تجهیزاتی پایانه جدید شرق از تیرماه به شرکت متروی تهران واگذار شد.
وی گفت: با اینکه پایانه جدید شرق یکی از زیرساختهای تاثیرگذار در شبکه حمل و نقل عمومی و حل مشکل ترافیک در شرق تهران است؛ اما در سال های گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته و نیمه تمام رها شد.
هرمزی بیان کرد: رها شدگی پایانه جدید شرق موجب شد که عملاً ۲۰ درصد پس رفت و پیشرفت فیزیکی در پایانه رخ دهد، در این دوره مدیریت شهری برای دسترسی آسان به پایانه جدید شرق، مقرر شد که توسعه شرقی خط دو مترو با۴.۵ کیلومتر طول و ۲ ایستگاه در دستور کار قرار گیرد. پس مراحل آمادهسازی پایانه مذکور اعم از عملیات باقیمانده عمرانی و همچنین اقدامات تجهیزاتی آن به شرکت متروی تهران واگذار شد تا در ۳ فاز پایانه را تکمیل و تحویل شهروندان دهد.
وی با تاکید بر اینکه به شرط تأمین منابع مالی، فاز نخست پایانه جدید شرق در زمستان سال جاری افتتاح می شود، افزود: ترمیم و بازسازی ابنیه و تأسیسات مستهلک شده، تامین تجهیزات ویژه ترمینال اصلی، تأمین و راهاندازی تجهیزات پست برق و همچنین اجرا و تکمیل بخش ساختمان ترمینال و محوطه، از جمله مهمترین عملیات اجرایی مربوط به راهاندازی فاز نخست ترمینال جدید شرق است.
سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در مورد تأثیرات ترافیکی افتتاح این پایانه افزود: با افتتاح پایانه جدید شرق شاهد آزادسازی اراضی انتهای خیابان دماوند که در حال حاضر پایانه فعلی در آن محل هستند،خواهیم بود و با انتقال اتوبوس ها به پایانه، گره ترافیکی این محدوده از پایتخت رفع میشود و مسافران بین شهری و خصوصاً کسانی که قصد سفر به شهرهای شمالی کشور دارند نیز در وضعیت بهتری سفر خواهند کرد.
انتهای پیام