رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر :

برای رفع کمبود فضای آموزشی، از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز استفاده خواهیم کرد

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: در حال حاضر مرکز این استان با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه بوده و طبق آمار ۶۰ درصد مدارس این شهر تخریبی است.

وحید نیک روش روز شنبه اول مهر در نشست شورای شهر بوشهر اظهار کرد: برای خروج از وضعیت کمبود فضای آموزشی پیگیر استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و اعتبارات دولتی همراه با تدوین یک برنامه سه تا پنج ساله هستیم تا از این طریق نوسازی مدارس شهر بوشهر انجام شود.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود فضای آموزشی در این شهر همکاری نهادهای بین المللی برای آموزش امور اتباع در بوشهر ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بعضی از مراکز آموزشی تا ۸۰ درصد از ظرفیت خود را در اختیار امور اتباع قرار می دهند، از استانداری بوشهر و اداره کل امور اتباع انتظار داریم پیگیر ایجاد مدارس خاص برای دانش آموزان اتباع باشند.

وی همچنین با اشاره به افزایش حدود ۴۰ درصدی نرخ سرویس مدارس افزود: با توجه به این که تصویب نرخ حمل و نقل درون شهری برعهده شورای شهر است .بنابراین شورا نرخ پیشنهادی مورد موافقت را به تصویب می رساند.

‌نیک‌‎روش ادامه داد: باتوجه به اینکه شهرداری بر اساس وظیفه ذاتی خود مجوز شرکت‌های حمل و نقل را صادر می کند بر اساس آیین نامه اجرایی، سرویس مدارس به تصویب رسیده و آموزش و پرورش متولی نظارت بر نرخ سرویس مدارس است. و درخواست ما از آموزش و پرورش این است که باید نظارت جدی بر نرخ سرویس مدارس داشته باشد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1402070100360
  • خبرنگار : 71154