چهار ماموریت اصلی رایزنان فرهنگی از نگاه آیت‌الله بوشهری

آیت‌الله بوشهری الگو برداری رایزنان و نمایندگان فرهنگی از اقدام جهادی فرهنگی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل به خصوص پس از بالا بردن قرآن کریم و بوسیدن کلام‌الله مجید در محکومیت اقدام موهن قرآن سوزی در اروپا، را الگویی ارزشمند در راستای فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله بوشهری در دیدار صمیمی رایزنان و نمایندگان فرهنگی در شرف اعزام به همراه معاونین و مدیران ستادی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی چهار ماموریت دیده بانی، تعامل و ارتباط دو سویه، اقدام جهادی فرهنگی و بهره گیری از ظرفیت‌های بومی و نهادها و موسسات فرهنگی داخلی را چهار ماموریت اصلی رایزنان و نمایندگان فرهنگی دستگاه دیپلماسی فرهنگی در خارج از کشور قلمداد کرده و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را مجموعه فاخر فرهنگی در مجموعه نظام مقدس اسلامی خواندند.

وی با اشاره به اقدام جهادی و اثرگذار رئیس جمهور در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و بوسه ایشان بر قرآن کریم در برهه هتک حرمت این کتاب آسمانی را الگویی برتر در معرفی اقدام جهادی فرهنگی بیان کرد.

در بخشی از این دیدار، حسین روزبه - معاون توسعه روابط بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی- بر ضرورت بهره‌گیری کامل از ایده‌ها و ظرفیت‌های ارزشمند حوزه در مجموعه برنامه فعالیت‌های رایزنی‌ها و نمایندگی‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید و نهاد حوزه راخاستگاه تفکر توسعه‌ای جهان تشیع بیان کرد.

وی فعالیت‌های فرهنگی تعاملی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جامعه مدرسین حوزه را به عنوان یک شبکه تبلیغی منسجم و راهبردی در جهان معاصر عنوان کرد.

روزبه همچنین جامعه مدرسین حوزه علمیه را به عنوان خاستگاه جهان تشیع و دارای ظرفیت‌ها و ایده‌ها و راه‌کارها و پیشنهادات بسیار عالی در حوزه روابط فرهنگی دانست که می‌بایست در تعامل با دستگاه دیپلماسی فرهنگی به عنوان یک شبکه تبلیغی منسجم در جهان فعالیت کنند.

محمدرضا بهمنی -معاون توسعه همکاری‌ها علمی فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی- نیز در این دیدار با اشاره به اندیشه سیاسی عالی و جایگاه والای حوزه و روحانیت در تبیین و تعمیق اندیشه و معارف اسلامی و جریان مطالبه گری مخاطبان و نهادهای اندیشه ورز در اقصی نقاط دنیا بر ضرورت تعامل موثر و پاسخگویی نظام حوزوی با نمایندگان فرهنگی تاکید کرد.

وی به نقش و جایگاه کنشگری بین‌المللی حوزه روحانیت در سه قلمرو و عرصه را تشریح و گفت: قلمرو اول این منظومه به عنوان قلمرو نخبگانی اندیشه‌ای است و اینکه بسیاری از مراکز اندیشمندی جهانی مطالباتی را برای شناخت به روز اندیشه اسلامی را دارند. قلمرو دوم؛ قلمرو زیستی است که بسیاری از مردمان جهان از مکاتب مختلف اندیشه زیست عفیفانه بشری را از ما و مکتب ما مطالبه می‌کنند. همچنین قلمرو سوم این منظومه قلمرو کنشگری در لایه حکمرانی اسلامی است که از اندیشه‌های اصلی حوزه روحانیت و اندیشه‌های ناب رهبری انقلاب اسلامی نشات می‌گیرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402070100277
  • خبرنگار : 71461