رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل عنوان کرد

نسبت به سرنوشت شهر اردبیل بی تفاوت نباشیم

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به مبادی ورودی شهر، آن را دچار نابسامانی وشلختگی دانست و افزود: نسبت به سرنوشت شهر بی تفاوت نباشیم.

به گزارش ایسنا، میرمحمد سیدهاشمی ۲۹ شهریور در نشست خبری خود که به مناسبت برگزاری ششمین اجلاسیه رؤسای کمیسیون های شهرسازی و معماری کلان شهرها در محل شورای شهر انجام شد، گفت: ساماندهی مبادی شهر اردبیل دغدغه مردم و مسئولان است و این شلختگی شهر اردبیل شایسته نیست.

وی به برگزاری اجلاسیه رؤسای کمیسیون های شهرسازی و معماری کلان شهرها در اردبیل اشاره کرد و ضمن دعوت از صاحبنظران حوزه معماری و مهندسی و شهرسازی به این اجلاسیه خواستار بی تفاوت نبودن به سرنوشت شهر شد.

وی احداث پل های قدس و بسیج را کلاس درس و آموزشی برای مهندسان استان دانست و اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی اردبیل می تواند از این کارگاهها برای دانشجویان مهندسی استفاده کند.

سیدهاشمی در بخش دیگری از صحبتهای خود برگزاری اجلاسیه رؤسای کمیسیون های شهرسازی و معماری کلانشهرها را در راستای برنامه توسعه پایدار سازمان ملل برشمرد و گفت: چالش های معماری و شهرسازی شهرها در این اجلاسیه مطرح و با جمع بندی نقطه نظرات و استفاده از تجارب و ارائه راهکار اتمام خواهد یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل اظهار کرد: این اجلاسیه در روزهای ششم و هفتم مهرماه با اجرای معاونت های شهرسازی شهرداری و با حضور مقامات استان و ائمه جمعه در جهت رسیدن به شهری ایمن و فراگیر و انعطاف پذیر و پایبند برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: این اجلاسیه می تواند فرصتی برای معرفی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ باشد و ظرفیت های غنی استان مطرح شود.

این عضو شورای شهر افزود: شهر اردبیل در طول یک دهه گذشته بدون طرح تفصیلی و برنامه ریزی مدون برای ایمن سازی شهری بوده و از تصمیمات خلق الساعه و بی قانونی رنج برده است.

سیدهاشمی گفت: فقر فضای سبز شهری توسط امام جمعه اردبیل نیز بازگو و در افقی که در طرح تفصیلی ترسیم شده است، سرانه فضای سبز شهر اردبیل به ۵/۸ متر خواهد رسید.

وی ادامه داد: در اجلاسیه پیش رو پیگیر ساماندهی بافتهای فرسوده شهری هستیم و همچنین برای تشویق ساکنین این بافت شهری بدنبال ارائه برخی تشویق ها برای بهسازی و نوسازی هستیم.

رئیس شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود برآورد مالی ششمین اجلاسیه رؤسای کمیسیون های شهرسازی و معماری کلانشهرها را به میزبانی اردبیل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برشمرد و تصریح کرد: اعتبار لازم برای برگزاری اجلاسیه از محل بودجه پژوهش مدیریت شهری اردبیل تأمین خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402062918414
  • خبرنگار :