به گزارش ایسنا به نقل از روابطعمومی دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی، در این اطلاعیه ضمن تاکید بر «اهمیت نقشآفرینی ساختارمند و همافزای فرهنگی در جهت سالمسازی تبلیغات فضای مجازی»، یادآوری شده است:
«دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهعنوان متولی اصلی ساماندهی و نظارت بر فعالیتهای تبلیغاتی کشور با برنامهریزیها و اقدامات موثر و مناسب، علاوه بر هدایت و نظارت بر تبلیغات فضای مجازی، نقش خطیر آگاهیبخشی و فرهنگسازی در این عرصه را نیز بر عهده دارد.»
در این اطلاعیه ضمن اشاره به اینکه «فضای مجازی، فضایی حقیقی با مخاطبان واقعی است»، تاکید شده: «نظارت دقیق و مستمر بر فعالیتهای تبلیغاتی در این فضا و تعامل گسترده و سازنده با صاحبان مشاغل، صنایع و فعالان فرهنگی و رسانهای در کنترل رفتارهای تبلیغاتی هنجارشکنانه، بازخوردها و رعایت حقوق مصرفکنندگان و مخاطبان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.»
در پایان ضمن «انتقاد از برخی تلاشهای سازمانیافته رسانهای برای برجستهسازی موضوع و ایجاد جریانهای کاذب خبری» تصریح شده است: «این دفتر در چارچوب وظایف ذاتی و قانونی خود برای ایجاد فضای سالم فرهنگی، همچون گذشته به طور جدی تلاش میکند و در مسیر سالمسازی تبلیغات، از هیچگونه اقدام پیشگیرانه و مقابله با تخلفات آشکار در این فضا چشمپوشی نمیکند.»
انتهای پیام