باقر صدیقی سه شنبه ۲۸ شهریورماه در گردهمایی مدیران، مدیر آموزگاران و راهبران تربیتی آموزشی بخش سرولایت که با حضور اعضای شورای اداری، برگزار شد، افزود: یک مدیر و معلم باید به وطن و کشورش علاقهمند باشد و هویت ایرانی خود را دوست داشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه جلسات آموزش و پرورش و این گردهماییها از اصولیترین و زیربناییترین جلسات است، خاطرنشان کرد: تأمین محیط آموزشی و فراهم کردن زیرساختها باید مورد توجه مسئولان ذیربط باشد.
رئیس شورای آموزش و پرورش سرولایت، نتیجه تعلیم و تربیت را عبودیت، بندگی و رسیدن به کمال انسانیت دانست و گفت: یک مدیر و معلم باید به وطن و کشورش علاقهمند باشد هویت ایرانی خود را دوست داشته و به آن پایبند باشد و افتخار کند.
وی با اشاره به نقش بیبدیل و تأثیرگذار فرهنگیان و معلمان در جهاد تبیین عنوان کرد: همه امور از مسیر فرهنگ میگذرد و فرهنگیان تأثیرگذارترین افراد جامعه هستند که در پرورش دانشآموزان نباید اجازه دهند احساس به جای عقلانیت دانشآموز را راهبری کند.
صدیقی در ادامه مقاومسازی مدارس فرسوده را ضروری دانست و بر ضرورت مشارکت بیشتر خیرین در ساخت فضاهای آموزشی استان تأکید کرد.
وی جذب بیش از پیش خیرین را یکی از ضرورتهای اجرایی برای ساماندهی و بهسازی مدارس فرسوده منطقه دانست و گفت: مسئولان در کنار خیرین باید نیاز مدارس منطقه را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.
انتهای پیام