مدیرعامل آبفای استان:

استفاده از سامانه تله متری در مدیریت منابع آب شرب لرستان ضروری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: به منظور تأمین و توزیع عادلانه آب در تمام ساعات شبانه روز در شهرها و روستاهای استان باید با استفاده از سامانه تله‌متری میزان تقاضا و مصرف آب را مدیریت کرد.

یاسر اکبریان بیست و هفتم شهریور ماه در جلسه رصد و پایش شرکت بر تجهیز تأسیسات آب به سیستم تله متری در سطح شهرها و روستاهای لرستان، با اشاره به رصد مستمر تابلوهای پایش فشار آب در سطح استان اظهار کرد: به منظور تأمین و توزیع عادلانه آب در تمام ساعات شبانه روز در شهرها و روستاهای استان باید با استفاده از سامانه تله‌متری میزان تقاضا و مصرف آب را مدیریت کرد.

وی پایش و بررسی خطوط انتقال آب در سطح استان را مهم خواند و تصریح کرد: باید به طور مستمر تمام منابع آبی به طور دقیق از لحاظ کمی و کیفی مورد پایش و ارزیابی قرار گیرند که در این میان خطوط انتقال آب از اهمیت دوچندانی برخوردار هستند.

اکبریان  بهره‌مندی از همه منابع موجود را در تأمین آب شرب پایدار الزامی دانست و بیان کرد: منابع محلی اعم از چاه‌ها و چشمه‌ها باید در مواقع ضروری در مدار بهره‌برداری قرار گیرند، البته نباید از شناسایی انشعابات غیر مجاز و مشترکین پرمصرف غفلت کرد بویژه کسانی که از منابع آب شرب برای ابیاری باغات استفاده می‌کنند.

مدیرعامل آبفا لرستان به نقش حامیان مصرف بهینه آب اشاره کرد و افزود: در فصل گرم از همه مردم درخواست می‌شود مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهند و در این میان شرکت آبفا با همکاری گروه‌های حامیان آب در شهرها و روستاها به صورت حضوری یا با استفاده از وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های مجازی راه‌های مصرف درست آب را به مردم آموزش می‌دهند.

وی افزود: همه مردم به نوعی می‌توانند حامی آب و ترویج دهنده مصرف بهینه آن در جامعه باشند و از مصرف بی رویه آب جلوگیری کنند تا شاهد دسترسی پایدار همه متقاضیان به آب شرب باشیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402062716994
  • خبرنگار : 50176