رضا حافظی ۲۷ شهریورماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بم با موضوع رفع نقاط حادثهخیز با اشاره به شرح وظایف ادارات راهداری و راه و شهرسازی اظهار کرد: بهسازی پروژه دهبکری (محور بم به جیرفت) از محل اعتبارات ملی است و قسمتی از آن به سمت جاده کرمان - بم مشترک و باند دوم احداث شده و در حال بهرهبرداری است.
وی با بیان اینکه اعتبارات از سه راه ابارق به سمت دهبکری در قالب دو اداره کل راه و شهرسازی جنوب و شمال استان به نسبت ۶۰ به ۴۰ تخصیص داده میشود، افزود: آنچه در حوزه شمال استان کار شروع شده، سابقه دو ساله دارد و قسمت ابتدایی از سه راه ابارق ۱۴ کیلومتر است که هفت کیلومتر آن آسفالت میشود و به زودی زیر بار ترافیک میرود.
حافظی بیان کرد: برای قطعه دهبکری به سمت تونل در قالب احداث ابنیه فنی نیاز به احداث جاده بود و ازسال ۱۴۰۰ با پیمانکار قرارداد بسته شده و قسمتهایی از آن انجام شده اما به واسطه شرایط کوهستانی منطقه، انجام عملیات ابنیه فنی و آسفالت در حد چهار ماه که هوا سرد میشود بتنریزی امکان پذیر نیست و آسفالت ریزی هم امکان ندارد.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار کرد: اعتبارات ملی که به این پروژه تخصیص داده شده در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲ میلیارد تومان بوده و تاکنون تمام آن هزینه شده است.
وی با اشاره به اعتبارات جنوب استان و بیان اینکه در صورت تخصیص اعتبارات، این پروژه در اولویت است، افزود: برای تقاطع غیر همسطح دهبکری نیز منتظر ابلاغ اعتبار در قالب طلب پیمانکار محور کرمان – بم هستیم.
حافظی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان و شهرستان بم افزود: توانستیم ۷۳ هکتار زمین به شهر بم الحاق کنیم و اراضی در حال آمادهسازی برای واگذاری است.
سرپرست اداره کل ره و شهرسازی استان کرمان عنوان کرد: همچنین در حال پیگیری برای الحاق ۱۶۴۰ هکتار زمین هستیم که اگر انجام شود، دغدغه تامین زمین برای تولید و عرضه مسکن حمایتی برای بم نخواهیم داشت .
وی اظهار کرد: استعلام ۱۰۰۰ هکتار زمین برای صنعتشهر ارگ جدید نیز برای تولید و عرضه مسکن در حال انجام است.
به گزارش ایسنا، محمد برزنگ فرماندار بم نیز در این جلسه بیان کرد: اولویت اصلی ما در حوزه راه و شهرسازی از پل اسفند تا دهبکری است.
وی با بیان اینکه این پروژه از سال ۱۴۰۰ شروع شده و هنوز بلاتکلیف مانده و متأسفانه اجرای طرحها در بم زمانبر شده، افزود: مسیر دهبکری از حساسترین و خطرناکترین محورهای شهرستان بم است و در این پروژه ۴۷ پل باید بتنریزی و بهسازی میشد که تنها ۱۴ پل عملیاتی شده و مدت قرارداد پروژه هم تمام شده است.
برزنگ همچنین به مشکل روستای سروستان اشاره و خاطرنشانکرد: راهآهن در روستای سروستان ریل را اجرا کرده، اما راهی برای تردد مردم این روستا ایجاد نکرده و تنها یک پل آبراهه برای تردد است که چهار کیلومتر مسیر را طولانی کرده و تنها یک ماشین میتواند عبور کند آن هم اگر بارندگی نباشد.
انتهای پیام