امدادرسانی ۱۲ گروه هلال احمر گیلان در سیلاب آستارا

مدیرعامل هلال احمر گیلان از امدادرسانی نجاتگران جمعیت هلال احمر استان با حضور ۱۲ گروه تخصصی امدادی در عملیات سیلاب و آبگرفتگی در شهرستان آستارا خبر داد.

هادی سلیمی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با دریافت گزارش سیل و آبگرفتگی در شهرستان آستارا که منجر به سیلاب و آبگرفتگی منازل و معابر در سطح شهر شده، تیم های عملیاتی پس از هماهنگی‌های انجام شده به این مناطق اعزام شدند و امدادرسانی را آغاز کردند.

وی افزود: تاکنون ۱۲ تیم عملیاتی از شهرهای آستارا، بندرانزلی، تالش و رضوانشهر و تیم های واکنش سریع جمعیت استان با توان ۶۰ نفر به همراه ۱۱ دستگاه خودروی عملیاتی و پشتیبانی، ۱۸ دستگاه موتور پمپ تخلیه آب، چهار دستگاه قایق جیمینی و سه دستگاه خودروی باری در حال امدادرسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اضافه کرد: این تیم ها از همان لحظات اولیه در مناطق مذکور حضور داشته و مشغول امدادرسانی و همچنین تخلیه آب از منازل و سطح شهر با هماهنگی مدیریت بحران استان هستند.

سلیمی ادامه داد: عملیات امدادرسانی همچنان با حضور تیم های امدادی در سطح شهر ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه شهروندان و مسافران از توقف و استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری نمایند خاطرنشان کرد: شماره تلفن ۱۱۲ مرکز کنترل هماهنگی عملیات هلال احمر گیلان بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی می باشد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402062716642
  • خبرنگار : 50040