رسانه‌های عبری: ارتش اسرائیل به درگیری‌ها در مرزهای نوار غزه پاسخ می‌دهد

منابع عبری اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی برای پاسخ به تظاهراتی که در مرزهای نوار غزه انجام شد، آماده می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی، این رژیم برای پاسخگویی به درگیری‌ها در نوار غزه آماده می‌شود و نیروی هوایی در آماده باش کامل قرار دارد.

وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد، در جریان سرکوب راهپیمایی فلسطینی‌ها توسط رژیم اشغالگر که به فراخوان جوانان فلسطینی در حمایت از مسجدالاقصی و قدس نزدیک مرزهای شرقی نوار غزه برگزار شد، شش فلسطینی زخمی شدند.

طبق اعلام منابع مطبوعاتی، تعدادی از فلسطینی‌ها از جمله سه روزنامه نگار با پرتاب گاز اشک آور از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی علیه تظاهرکنندگان در شمال نوار غزه دچار حالت خفگی شدند.

صدها فلسطینی نزدیک نوار مرزی شرق غزه و دو شهر رفح و خان یونس در جنوب این منطقه و نیز شرق اردوگاه البریج در مرکز غزه در مخالفت با تجاوز رژیم صهیونیستی به حق مسجدالاقصی و اسیران فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان فلسطینی لاستیک‌ها را  آتش زده و پرچم فلسطین را در جنوب نوار غزه برافراشتند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای زره پوش و یگان تک تیرانداز خود را در امتداد دیدار حائل برای متفرق کردن تظاهرکنندگان مستقر کرد و تظاهرکنندگان با سرکوبگری این رژیم مقابله کردند.

اصحاب رسانه رژیم صهیونیستی نیز از کابینه این رژیم خواستند، به این تظاهرات با قدرت پاسخ دهد چرا که در صورت عدم واکنش دامنه این تظاهرات گسترده شده و به یک درگیری تمام عیار منجر شود.

آنها از یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستند یک تصمیم شجاعانه گرفته و ورود ۲۰ هزار کارگر را از نوار غزه به داخل اراضی اشغالی متوقف کند.

پیش از این ۴۰۰ شهرک نشین به مناسبت آغاز سال نو یهودی همزمان با اقدام پلیس رژیم صهیونیستی برای خارج کردن نمازگزاران از مسجدالاقصی، به این مسجد یورش بردند.

شهرک نشینان صهیونیستی در صحن‌های مسجد علیه نمازگزاران و افراد حاضر در مسجد گشت‌های تحریک آمیز زدند.

این سرکوب‌ها همزمان با آغاز سال نو یهودی انجام شده و پلیس رژیم صهیونیستی ورود شهرک نشینان به مسجدالاقصی را تسهیل و از ورود مسلمانان به آن ممانعت می‌کند.

فعالان قدس اشغالی فراخوان دادند که همه به سمت مسجدالاقصی حرکت کنند و آنجا تجمع کرده و با یورش‌های شهرک نشینان مقابله کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402062716359
  • خبرنگار : 71592