حسین ریاحی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: مزاحمتهای تلفنی برای اورژانس پیش بیمارستانی و دیگر سازمانهای امدادی ناشی از نوعی اختلال شخصیت ضد اجتماعی است که با نقض قانون نسبت به قانون بیتوجه هستند.
وی افزود: طبق گزارشها، نزدیک به سه درصد تماسها با اورژانس کاشان مربوط به مزاحمت تلفنی است که هر یک از این تماسها میتواند مانع از تماس بیمار واقعی در آن بازه زمانی شده و مشکلات جبرانناپذیری را برای آنها به همراه داشته باشد.
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به نامگذاری ۲۶ شهریور بهعنوان روز فوریتهای پزشکی، تصریح کرد: ثانیهها برای نجات جان شهروندان مهم است و نباید جان یک هموطن را به دلیل مزاحمت به خطر بیندازیم و اگر در این زمینه فرهنگسازی نشود، شاهد اتفاقات ناگواری خواهیم بود که منجر به از دست رفتن جان عزیزانمان میشود.
وی گفت: مأموریتهای اورژانس در شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در شش ماه اول سال جاری نسبت به زمان مشابه سال قبل،۱۴ درصد افزایش داشته که ۶۳ درصد از مأموریتهای انجام شده منجر به انتقال بیماران با آمبولانس به مراکز درمانی شدهاند.
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: شهروندان منطقه کاشان در نیمه نخست سال جاری بیش از ۶۰ هزار تماس با مرکز ۱۱۵ داشتهاند که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، حدود چهار درصد افزایش داشته است.
ریاحی تصریح کرد: از مجموع مأموریتهای انجام شده، ۱۵ درصد مربوط به تصادفها بوده و ۱۴ درصد از مأموریتهای داخلی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.
۲۸ پایگاه اورژانس شامل۱۱ پایگاه شهری و ۱۷پایگاه جادهای در منطقه کاشان فعالیت میکند که ۱۹۰ نفر نیروی عملیاتی و ستادی با ۴۵ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به شهروندان خدمات ارائه میدهند.
انتهای پیام